Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2015.01.28. 23:31 :: A Tengerész

Olvasom a kommenteket, mindenkit megnyugtatok, semmi baj, csak belebonyolódtam a szekrénycsinálásba. Magam se gondoltam, hogy ennyi munka lesz vele. Volt a régi lakásomban lévő szekrénysor amit át kellett szabni, hogy beférjen a nappaliba. Megmaradt egy 95 centis könyvszekrény elem alja, teteje, hátlapja és egy oldala, nyolc polc meg 2 üvegezett és két teli ajtó. Ezek felhasználásával építettem egy 1,45 széles, 2,10 magas elég komplikált többfunkciós (könyvek, ruhák) szekrényt ami pont passzol a hálószoba rövid falára. A legnehezebb a dologban, hogy kevés a helyem, egy ekkora bútort az ember egy legalább ekkora, ráadásul körbejárható munkaasztalon tud kényelmesen megcsinálni, a legnagyobb méretnél is hosszabb pillanatszorítókkal, na ez nekem egyik sincsen. Továbbá nincs lamellózó szerszámom se, egy munkáért nem érdemes megvenni, konfirmátor csavarokkal erősítem össze a bútorlapokat. De nagyon jól állok, egészen pontosan itt áll mellettem a bútor, a korpusz összeállt, holnap a helyére kerül ha nem jön közbe semmi és felrakom az ajtókat, addig nem akartam irkálni amíg nem tudok egy képet berakni a kész termékről. Aztán persze időnként fát kell vágni, esővizet kimerni a csónakból, két napja még jeget is törtünk vele, amikor a túlpartra mentünk nagybevásárlásra, szóval egyszerű hétköznapok. Mostanában a politikát is hanyagolom, valahogy megemelkedett az ingerküszöböm, csak csóváltam a fejem némi undorral vegyes  elnéző derűvel, amikor pár napja bejelentették, hogy a katasztrófavédelem átveszi a rezsicsökkentéssel tönkretett kéményseprő cégek feladatát, amit közmunkásokkal képzel megoldani. Igazi unortodox megoldás, ugye a kéményseprés koszos munka, nyilván aki koszos az nem sokat ért semmihez, máskülönben jogász vagy esztéta esetleg humánerőforrásgazdálkodó lenne, tehát akárkifiacsikaja közmunkás is jó lesz kéményseprőnek. Aztán a homlokukra csaptak a fiúk, valaki megsúghatta nekik, hogy a kéményseprés az mégiscsak tüzeléstechnikai szakmunka, ha nem is magasan kvalifikált, szóval nem kellenek hozzá a Fourier sorok, tehát olyan közmunkás csinálja majd aki amúgy kéményseprő szakmával rendelkezik. Tehát a tönkrement cégek alkalmazottait szakmunkás bér helyett közmunkásalamizsnával átveszi majd a katasztrófavédelem. Kíváncsi vagyok a módszert mikor terjesztik ki a rezsicsökkentési logika mentén az összes többi területre ahol az emberek pénzt költenek, pl a bolti eladókra, pedagógusokra, egészségügyre, netán a kötelező tűzoltókészülék ellenőrzésre. A  jóságos állam sorra csökkenti a rezsit, a rezsiharc során fogunk eljutni a vágyak végső beteljesedéséig amikor is abból fogunk luxusra költeni, hogy egymás lábáról levágjuk a körmöt, más mindent a katasztrófavédelem biztosít számunkra, olcsó hatósági áron.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr297119209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2015.01.29. 06:01:54

"...netán a kötelező tűzoltókészülék ellenőrzésre."

Nem, az nem lehet! Hiszen azt egy hű alattvaló csinálja, vele csak nem basznak ki! :D

teddybear01 2015.01.29. 15:07:44

" Tehát a tönkrement cégek alkalmazottait szakmunkás bér helyett közmunkásalamizsnával átveszi majd a katasztrófavédelem. Kíváncsi vagyok a módszert mikor terjesztik ki a rezsicsökkentési logika mentén az összes többi területre ahol az emberek pénzt költenek, pl a bolti eladókra, pedagógusokra, egészségügyre, netán a kötelező tűzoltókészülék ellenőrzésre."

Már megtörtént. Az egyik unokatestvérem Pásztón él, és egy darabig a helyi öregek otthonában dolgozott ápolóként. Tavaly elbocsátották mert leépítés volt(megint), és az otthonvezető felajánlotta hogy közmunkásként azért az alamizsnáért visszaveszik a régi munkakörébe.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.01.29. 19:29:38

@whale: Nem erre hegyeztem ki a mondanivalómat. Borzasztóan sajnálnám, ha megtörténne. De valóban róla jutott az eszembe, hogy MINDENKIT elérhet a rezsicsökkentés démona, ki tudja kire mutat rá a mindentlátó kéz (hogy egy képzavarral éljek,)a nemzet igazságosztója, aki eldönti ki a jó oligarcha és ki a haszontalan, ki a "mi" offshorelovagunk és ki a nemzetidegen spekuláns. Orbán rendszere naponta meghekkeli a kapitalizmust egy unortodox világban él, tervszerűség már nem látszik a működésében, ötletek alapján születnek a törvények, melyeket hatályba léptetnek anélkül, hogy a parlament erre hivatott bizottságai megvizsgálták volna, szakértők véleményezték volna, aztán amikor kiderül a gyakorlatban, hogy ostobaság, próbaüzemnek hazudja a próba nélküli bevezetést, az adófizetők panaszát meg normális "gépházzajnak" nyilvánítja. Ostoba kocsis rángatja az ország gyeplőjét, ez a diktatúrát követő demokrácia próbaüzeme, a fogaink csikorgása a gépházzaj. Negyed évszázad történelmileg nem nagy idő, még néhány évtized és kiderül mire vezet a polgári demokrácia Magyarországon, persze aki ez alatt megy tönkre, jut koldusbotra, nyomorodik bele azt ez nem vigasztalja, de hát sokszor van az úgy, hogy valakiknek nincs szerencséje, még mindig jobb mint kelet-Ukrajnában.
süti beállítások módosítása