Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2014.12.31. 15:30 :: A Tengerész

Hűvösre fordult az idő!001.JPG

_14_dec_31__1.jpgReggelre 15 fokra hűlt le a kabinban a hőmérséklet, a cockpitban viszont a ponyva alatt mínusz 11 fok volt. Ez azt jelenti, hogy odakint még hidegebb lehetett az éjszaka. Körbefagyott a hajó. Tegnap reggel még csacsogott a víz a hajó feneke alatt és voltak nagyobb be nem fagyott vízfoltok. J-nek Budapestre kellett menni, aggódtam hogy a jégben hogy viszem át a túlpartra a HÉV-hez (gyalog a hídon át bő 3 km az út), ezért még reggeli előtt próbamenetet csináltam. Szerencsére különösebb gond nélkül sikerült a sima vékony  jeget áttörni (ha így fagy be tovább, remek korcsolyapálya lesz, teljes a szélcsend második napja), csak a part mellett volt vastagabb a jég mint fél centiméter, a csónak billegtetésével sikerült belőle kitörni. Én csak egy rövid kört mentem az OBI-ban, aztán már mentem is visszafelé, mert féltem, hogy napközben annyira megvastagodik a jég, hogy  már nem tudok átmotorozni. J még szülőlátogatáson volt, ő már csak autóbusszal tudott visszajönni. Hát igen, a szigetlakóságnak megvannak a nehézségei, de a szépség megéri._14_dec_31_.jpg

Mindenütt tükörsima jég, csak a tegnapi, csónakkal való jövésmenésem nyomán hepehupás. 2014_dec_31_005.jpgSzóval hideg van. 24-én kénytelen voltam kéményt kormozni a hajón, mert már gyengült a huzat, így most szerencsére nincs fűtésgondom. A tűzifa is rendben van, akárhogy is nézem a tél felénél járunk, igaz idáig nem volt nagyon hideg, de a tüzelőnek még a harmada se fogyott el. Reggelre a házban a nappaliban azért már jobban kihűlt a cserépkályha mint korábban és csak 19 fok volt, a konyhában meg csak 15, a fürdőszoba padlófűtés hőmérője  (természetesen be nem kapcsolt a fűtésnél) 14,5 fok, azt gondolom a kinti kemény hideg mellett ez rendben is van. Begyújtva a kályhába, mostanra mindenütt 3-4 fokkal több van, beleértve a külső hőmérsékletet is, de azt persze nem mi fűtöttük be. Szóval ha ez így megy semmi szükség nem lesz a kilátásba helyezett kiegészítő infra fűtésre a házban, hacsak nem lesznek ennél sokkal hidegebb napok, amit nem  tartok valószínűnek. Ma elbringáztam még kevés élelmet bevásárolni, J ebben a hidegben nem szeret már kerékpározni, engem nem sokat izgat, ha a "végeim" nem fáznak, szóval kesztyű, vastag zokni, sapka rendben akkor felőlem akármilyen hideg lehet. Ugyanígy egész jól bírom a meleget is, annakidején trópuson se volt soha gondom. Szóval kímélni akartam a drágámat, így bevásároltam ami kellett, aztán kihúztuk egyesült erővel a csónakot a jég tetejére, a hajót  nem kellett még kivágni a jégből, annyira még nem vastag, ráadásul a napsütés felmelegítette annyira a hajó fekete oldalát, hogy fél centi víz veszi körül. Ha már ennyire belejöttem a "külsőkörletezésbe" felcsapkodtam még 5-6 vödör fát, ne kelljen az újévet ezzel kezdeni, én még azt tanultam, hogy amit először csinál az ember az újévben azt fogja csinálni egész évben, bár alapjábavéve szeretek fát vágni, de azért egész évben... az azért sok lenne. Ha már itt tartunk, minden olvasónak kellemes szilveszterezést és Boldog Újévet kívánok!

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr257026109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tömjénzsolti 2014.12.31. 16:38:36

Boldog Újesztendőt kívánok Nektek és hozzá jó egészséget.

abraxas 2014.12.31. 18:02:44

Boldog Újévet kívánok!

Kis ember 2014.12.31. 18:34:21

Kedves Tengerész!
Nem kívánhatok mást csak hogy ne változzon semmi az életetekben! Jövőre is legyetek ugyanilyen boldogok, elégedettek és aktívak mint idén. Szerezzetek nekünk sok örömet a bloggal!

Jonathan 2014.12.31. 18:52:10

Kis Ember tökeletesen leirta, amit en is gondolok: ti mashol, maskent nem lehetnetek ennel boldogabbak, igy mar csak jo egeszseget kivanok az egesz csaladnak es mindenk kedves blogolvasonak! BUEK nektek, visitson a malac farka!

MaKata 2015.01.01. 13:36:47

Köszönjük, nektek is !!

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2015.01.01. 17:45:13

Tetszik az Amapolán szokatlan rend, a bejárópalló és a rágcsálócsók streetfoodja...
Szerintem már azon töröd a fejed, hogy ősszel hogyan tudnál mederkotrást végezni a kikötődben :)
Milyen szerkezetek vannak a farlámpa rúdjára szerelve?

Jó szelet nem, helyette boldog újévet kívánok!

viva zapata 2015.01.01. 18:48:59

ahoy
minden vízen járónak és szárazföldi...
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK és jó egészséget,lehetőséget az álmok megvalósításához

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.01.01. 19:58:40

@Paduc: Mederkotrás reménytelen. Valóban voltak elképzeléseim, de reménytelen. Kis kotrás értelmetlen. nagy kotrás megfizethetetlen és kivitelezhetetlen. Egy rádióantenna, ennek igazából a képen csak a talpa látszik és egy wifi antenna.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2015.01.01. 20:06:55

Sajnos nem írtál újdonságot. Tiszaörvényen eladtuk az úszóházunkat, mert elfogyott alóla a víz, bár csak 11 dm volt a merülése. Ezt tudja az új tulajdonos is, de neki van évi félmilliója arra, hogy megregulázza a folyót. Aztán jövőre kezdi elölről. Persze úgy könnyű, hogy vállalati üdülőként van bejelentve (miközben a család használja - helló Ildikó, ehhez nem kell tolmács :), leírja az adóból, mint a V12-es yacht benzinfogyasztását és a gyerekek pelenkáját is, mert láttam ilyet a Sparban, hogy arról is számlát kértek.
Nyilván ők voltak a Norvég Civil Alap munkatársai :(

Gázár Janinak is boldog izét kívánok! Újévet vagy mi a francot!!!

IQ_nuku 2015.01.02. 10:23:43

Nagyon boldog új évet kívánok egészségben Vilinek, Juditkának és kedvenc blogom olvasóinak :)

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2015.01.04. 12:21:07

érdekesség. nekem legalább is: www.facebook.com/video.php?v=10152186771116006&set=vb.29918501005&type=2&theater

és csak mint kiváncsi-fáncsi érdeklődnék, hogy a blog.hu-ra másnak is macerás- értsd időigényes- belépni, vagy csak engem tisztel meg a rendszer avval, hogy perceket- alsó hangon negyed óra- várat?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.01.05. 16:54:27

@Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal: időről időre feltűnnek ilyen furcsaságok. Nekem kicsit macerásnak tűnik a használata, de persze jópofa, mint minden aminek köze van a vízenjáráshoz. Nekem nem tart pár másodpercnél tovább a megnyitás.

Mészáros Katalin 2015.01.11. 18:54:17

@Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal: Úgy látszik, javítottak a belépési procedúrán ... Korábban nálam is sokáig tartott a beléptetés, de ma – hipp-hopp – gyorsan sikerült! :D
süti beállítások módosítása