Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2014.12.12. 19:55 :: A Tengerész

2014_dec_12_002.jpg

Amikor fáradt vagyok lazítássképpen villanyszerelésbe kezdek. Kis teljes pihenés után most is ezzel "melegítek". A padlásra telepítettem egy központi 12V DC tápot, erről megy a LED soros irányfény az átjáróban és lesz még a hálóban és az étkezőben is. A Graetz diódákat  egy régi 250 VA-es kukázott biztonsági trafó táplálja, 190, 220, 380 V primer és 12, 24, 48 V szekunder megcsapolásokkal. Ugye mostmár sok éve 230 és  400 V a szabványos kisfeszültségű hálózat, így a LED-ek is 12V-nál nagyobb feszültséget kaptak. Ez nem tetszett, úgy gondolom nem tesz jót az élettartamuknak, ezért addig ügyeskedtem a megcsapolásokkal amíg sikerült 10 V-os egyenáramot csinálni, a fényerő így is kifogástalan és nincsenek túlfeszítve a LED-ek. A diódák biztos nem fognak "tönkremenni a nagy áramfelvételtől", annakidején egy bontott kapcsolóberendezésből termeltem ki őket és egy alumínium radiátorból csináltam rájuk hűtőbordákat, így használtam egy kolosszális méretű trafóval  korábban a balatoni házban hegesztéshez, ha jól emlékszem darabja 200 A-es. Nem egy filigrán szerkezet az igaz, de ez volt kéznél és a padláson elfér.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr926978679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2014.12.12. 20:48:44

Amikor elkezdted a padlason tapegyseget, elkezdtem fogalmazni hogy mennyire kellene felni a tuztol. Aztan amikor eljutottam a bazi trafoig meg a bazi diodakig, megnyugodtam :-)

Azert gondolom van benne egy kis biztositek is. Esetleg nemi elko sem artana, ne villogjanak a ledek ha nem muszaj.

Vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.12.12. 22:14:39

@halaloszto: Van az AC oldalon egy 4 A-es kismegszakító, a DC oldalon meg egy szovjet harckocsiból származó 10 A-es túláramvédő kapcsoló. Az egész cucc egy bakelit alaplapon áll, mögötte üveggyapottal burkolt fal. Éppenséggel vannak 4 mikrós elkoim, lehet berakok egyet, amúgy nem zavar a villogás remélem volt a kínaiaknak annyi eszük, hogy felváltva rakták be őket, szóval ellenfázisban villognak, így az már 100 Hz. A spotok is LED-esek amik 230 V-ról égnek a konyhában, ugye AC-re sajnos nem rakhatok be elkot de nem zavar a villogás (régen fénycsöves világításnál a szemem sarkában észleltem) csak onnan érzékelhető, hogy a stroboszkóphatás miatt sose tudom merre forog a fúrógép.

Jonathan 2014.12.13. 06:59:04

Valaki szanjon meg szerencsetlen tudatlant, mijaza: elko?

Jonathan 2014.12.13. 17:54:11

Mindig csodaltam azokat az embereket, akik kiismertek magukat a sok drot es 'kütyü' között. En bevallom, a 12 Voltos technikabol meg ragadt is ram valami a technikumban (gepjarmütechnikus is volnek vegzettsegem szerint), de a 220-as feszültsegben max. a villanyizzo cserejet vallalom! Legkomolyabb teljesitemenyem az volt, mikor a 6 voltos Trabant 601 S Combi gepkocsimat atepietettem 12 V-ra, mert meguntam a teli reggeleken valo 'vallrol indithato' megoldast. Csak 12V-os öninditot nem kaptam, igy az maradt 6V-os... :) Ugy indult reggelete, mint egy varrogep! :D Istenem de szep idök voltak! Elsökerek kardanösszekötöt csereltem este 8-kor az utca mellett lampafenyben... Es megis, akkor boldog is voltam...
süti beállítások módosítása