Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2014.12.08. 19:45 :: A Tengerész

Lapszemle következik. Pihenésképpen olvasom a padláson talált  "legfrissebb" sajtót. "Az Arafat ellenes erők nem fogadják el a szíriai-szaúdi tűzszüneti tervezetet....Az Egyesült Államok felhatalmazza Izraelt a nagyarányú agresszió végrehajtására..." Hüm...ez valami jobbikos duma 1983-ból?

"Erich Honecker... aláhúzta....Jurij Andropov legutóbbi nyilatkozata szerint....az USA katonai hadászati  fölényének meghiúsításához....a Szovjetunió bejelentett ellenintézkedései...meggyorsítják a nagyobb hatótávolságú operatív-taktikai rakéták telepítésének előkészítési munkálatait." Ez volt az a bizonyos USA "csillagháborús" fenyegetés amit a SzU kétségbeesetten próbált ellensúlyozni az akkori NDK területére telepített rakétákkal. Andropov, majd Csernyenko a gerontokráciába, a Szovjetunió meg a Gorbacsov-féle glasznosztyba bukott bele. Mert arra nem volt felkészülve a "mindenhol mindenki mindenkit ellenőriz rendszer", hogy pont a "Főnök" lesz az aki a lovak közé hajítja a gyeplőt (a rossz nyelvek szerint mert szép fiatal felesége rendkívül élvezte a shopingolást Amerikában, ezért otthon is ilyet akart), ezzel ellentétben azzal amit a kínaiak csináltak, ahol ma is  akasztanak maffiózókat, átadta a terepet a rablókádereknek. És ezt ahogy annakidején Rákosi alatt Sztálin modelljét másoltuk, ezúttal is sikerült kopyznunk.

Egy  Dél-jemeni riportból: "..A szocialista típusú fejlődés kezdete óta a konzervatív arab világ aggódva figyeli mindazt ami Dél-Jemenben történik." Nagy kár, hogy úgy tűnik, itt is működött az "inga elv" a szocializmus bukásával keletkezett vákuum segítette a közel-keleten az iszlám fundamentalizmus előretörését.

"Teljesítette tervét a Mecseki Szénbányák külfejtési üzeme." Derék dolog. Akik véghezvitték, aki még él közülük, most valószínűleg a munkanélküliek, vagy a kisnyugdíjasok táborában található.

És a Népszava 1984 dec. 23-i számából: Dr Burgert Róbert mezőgazdasági mérnök, kandidátus, a héten csütörtökön védte meg az MTA székházában nagydoktori értekezését... Na ő valóban nagy ember volt, messze kiemelkedett a  kor káderei közül és képes volt a maga csavaros eszével  (Mindenkit lekorrumpált, kezdve a demizson vörösbortól a Nyikita Szergejevics Hruscsovnak ajándékozott négyesfogatig. Bábolnáról senki nem ment el üres csomagtartóval. Tette ezt, hogy szabad kezet kapjon, NEM, nem a saját, hanem a nagyüzemi mezőgazdaság érdekében) olyan mintagazdaságot teremteni Bábolnán és a körzetében, hogy az USA-ból idejöttek tanulni. Ezt mondja a riporternek öt évvel a gengszterváltás előtt "...hogyan lehet akkor bekapcsolódni egy új dologba, amikor az felfelé ívelőben van, ahogy azt régen mondták amikor extraprofit van rajta..." Ehhez képest 25 évvel a gengszterváltás után a magyar miniszterelnök lepókhálózta a fogalmat, az extraprofitot nagyjából erkölcstelen haszonnak titulálja. Ez a hülyegyerek még Kádárt is balról fúrja.

És végül Népszabadság 1985 október 3. Százötven éves a magyar hajóépítés.....Kádár János levélben üdvözölte a jubilálókat....Mi a jövőben is számítunk a fejlett szocialista társadalom építésének nagy, sokszor nem könnyű , mégis felemelő munkájában a a Ganz Danubius Hajó-és Darugyár kollektívájára." No comment....

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr666967801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2014.12.08. 20:34:45

1985... Edes jo Istenem, eppen technikusminösitö vizsgara keszültem egy heten 2 napot es mellette elsöeves voltam programozoi fösulin. Ja es persze dolgoztam mellette, epitkeztem, udvaroltam... Akkoriban legalabb 72 orabol allt a 24 ora!

temtom 2014.12.09. 14:46:58

Valamit hallottam arról, hogy a napokban újra indul (vagy már el is kezdték megint) a szén-bányászat a Mecsekben.
süti beállítások módosítása