Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szombat.

2014.11.15. 21:00 :: A Tengerész

No. Quasi közkívánatra "netosz" törölve, "tovább>>" marad. Sajnos a betűméreten nem tudok változtatni. Én is szeretném ha nem ilyen aprócskák lennének, mert magam is nehezen tudom olvasni, de nem kínál a formátum erre lehetőséget. Illetve ha szövegszerkesztőbe írok, ott formára pofozom, majd átmentem akkor megy dolog, de akkor a képek betördelése komplikált. Szóval hacsak valaki nem tud ötletet mondani, marad a blog ilyen apróbetüs.

Már fogasokra akasztom a kabátom és tükörben nézem magam az előszobában, mely egyre jobban veti le magáról az építkezésjelleget. Ha kész lesz (remélem holnap) a cipőtároló rész, akkor majd mutatom. Ma nagy piac volt, árusok és vevők kihasználták a borongós hetet követő napsütéses délelőttöt, mi is kivonultunk, vettünk igazi, hagyományos technológiával készült füstölt sonkát, kalbászt, sült császárszalonnát, véres és májas hurkát, hozzá sütnivaló kolbászt és mindenféle zöldséget, sütnivaló tököt, meg egy 15 kilós zsák krumplit, elég volt hazatekerni a megrakott bicikliutánfutóval.

Elmesélek egy egészen abszurd történetet. A héten többrendbeli látogatóink voltak, többek közt egyik vendégünk Erika, nemrég Németországban dolgozott, méghozzá nem is az "elmaradott" ex NDK-ban hanem Nürnbergben, ahol ugye a mesterdalnokok székelnek. A munkahelye ahol egy egész napot volt képes kibírni, egy csokoládégyár volt, orosz tulajdonosok üzemeltetésében. Mielőtt odament volna, voltak elképzelései a gyárról, a német precizitásról, higiéniáról, meg a csokoládéról általában. Nos ezek egy műszak alatt megváltoztak. Az üzemcsarnokot szemmel láthatóan soha nem takarították, a padló és a falak csokoládémasszával voltak borítva. Úgy 3 perc alatt megkapta a szükséges oktatást, állsz a szalag mellett, innen felkapod, oda berakod, a szalag nem áll le csak napjában kétszer, ajtó bezárva, kimenni nem lehet, öltözőszekrény nincs, munkaruha nincs, saját ruhádban dolgozol tehát semmi olyan feleslegesség amit az élelmiszeriparban az ember gondolna, hogy fejkendő, sapka,  szájmaszk, stb, minden értéked tartsd magadon, mert amit leraksz ellopják. Aztán amikor már nagyjából összerázódott a geng, elkezdik gyorsítani a szalagot. A Chaplin-féle "Modern idők" mai változata. E egy idő után eljutott odáig, hogy képtelen volt követni a szalagot, kapkodta amennyire tudta, de a csoki csak dőlt rá, folyt le kétoldalt, taposott benne, az orosz meg ordított, végül feladta. Nemcsak ő. Ebbe az üzembe minden nap 40 főt vesznek fel.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr676900577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bananarepublica 2014.11.15. 22:00:54

hali, jobb also sarok nagyitas modositasa, megy?

Imre Gulyás 2014.11.16. 07:48:28

Nem gond a betűméret,nálam két billentyűvel növelhető: Ctrl+.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.11.16. 12:37:35

@bananarepublica: Nincs ilyen a jobb alsóban, meg máshol sem.
@Imre Gulyás: Olvasásnál, tehát amikor valamit megtalál a dolgozó és nagyobb betűket akar nincs gond, pl ugyanezt tudja a Ctrl plusz az egérgörgő felfelé, csak úgy gondoltam jobb lenne ha az olvasót nem terhelném ezzel sem. Azonkívül ez mindent nagyít, nemcsak az írást, tehát pl a képek ki fognak lógni a méretből, képeket meg gördítve nézni... nem az igazi.

solidarity 2014.11.17. 17:17:21

A betűméretet a hajónapló sablonban tudod megváltoztatni:

Blog adminisztrációs felületén Beállítások/Sablonok/
az aktív sablonnál(hajónapló) Szerkesztés gomb
CSS fül kiválasztása, majd a 298-as sor módosítása:

div.entry
{
font-size: 10px; -----> font-size: 13px;
color: #6a6a6a;
margin: 2px 0 2px 0;
line-height: 170%;
}

végül a Mentés gombot kell megnyomni felül

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.11.17. 21:24:23

@solidarity: Köszönöm Gábor, végigcsináltam, úgy tűnik működik a dolog.

solidarity 2014.11.17. 23:19:38

@A Tengerész: Szívesen Captain, holnap megnézem a commenteket is.
süti beállítások módosítása