Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2014.10.08. 21:10 :: A Tengerész

Szóval azért a magát liberális baloldalként meghatározó konglomerátum se lehet büszke minden "hozzátartozójára".

Történt, hogy a 444-en melynek rendszeres olvasója és időnként kommentelője vagyok, megjelent egy cikk. http://444.hu/2014/10/07/egy-berlini-moziban-trollkodtak-a-magyar-kormany-emberei/#comment-1624468104 Már a cím beszédes "...trollkodtak a ....kormány emberei...". A lényeg, volt Berlinben egy filmbemutató egy moziban a cigánygyilkosságokról melyet néhány éve szélsőjobbosok követtek el. Nagyjából nem esik szó a filmről, csak arra van kihegyezve a 444 szokásos stílusában a cikk, hogy Prőhle Gergely odament és beszólt a vitába. Nos a kommentárfolyamban beindult a fikázás, micsoda fidesznyik tahó ez a Prőhle és így tovább egymást elménckedésekkel hergelve a csaholókommentelők hada. PONT UGYANAZ a stílus, ugyanaz a bégetés ahogy a MNO-n vagy az Echo TV szalagsávján az SMS-ek ugatják a"liberálbolsikat", csak ez most a "másik oldal" (amitől amúgy a falra mászok, a magyar zember csak egymással szembenálló oldalakba befalazva képes magát és mindenki mást elképzelni). Engem is gyakran tituláltak így amikor rendszeresen hozzászóltam a Magyar nemzet Online cikkeihez, de voltam én már ennél alantasabb jelzőkkel illetve amikor nem az ottani hívek hobbimagyar hite szerint szóltam. Igazából nem ezért hagytam abba az odairkálást, hanem mert rájöttem a nagy eszemmel, hogy a szarba nem lehet szöget verni, azokat az olvasókat hiába traktálom értelmes mondatokkal, a parasztba kár a csokoládé ahogy Jókai írja valahol. Olvasva a cikket úgy gondoltam, hogy a cikkíró szándékát (aki becsületesen helyt adott Prőhle Gergely véleményének is) messze túlhaladva, falkavadászat indult be P G ellen, amit igazságtalannak érzek. P G nem a szokásos, kollégiumból a bársonyszékbe magát feltaposó fideszkáder. Politikainak mondható pályáját a liberális Fiedrich Neumann Alapítvány magyarországi igazgatójaként kezdte, majd mind az akkor magát liberálisként meghatározó Fidesz, mind az MSzP-SzDSz kormányok alatt külügyi szolgálatot látott el. A külügyről az a véleményem, hogy az ország szempontjából az egyik legfontosabb tárca, aki ott van hivatalban az országot képviseli, köteles annak érdekeit mindenütt védeni, függetlenül attól, hogy éppen milyen pártszínezetű eszelős rángatja odafent a gyeplőt, függetlenül attól, hogy épp a "drágaBolgárúrral" vitázik, vagy az ENSz főtitkárával. Bolgárt nem véletlenül említettem, egyszer egy parázs vita után a Bakács Tibor telefonált be és azt mondta nem ért egyet Prőhle Gergellyel, de az biztos hogy az azt teszi amit egy (akkor éppen) berlini magyar nagykövetnek tennie kell. Azt sem gondolom véletlennek, hogy a valóban Orbáncsicskás Szíjjártó külügyminiszteri kinevezése előtt kitették (kimenekült?) a külügyből. Szóval mélységesen igazságtalannak tartottam azt az együgyű megközelítést, ahogy a 444 törzsközönsége rávetette magát erre az emberre. Tudatlanságból és/vagy rosszindulatból pálcát tör a plebs egy, a szó tiszta értelmében vett karrierdiplomata felett, aki egy film kapcsán (melyről igazában alig tud valamit is a közönség, a kommentelők szerintem egy ezreléke ha látta) keletkezett vitában kiállt a véleménye mellett. Úgy gondolom ha a különféle szekértáborok közt csak az acsarkodás a kizárólagos kommunikáció, ha zsigeri indulatok és nem észérvek érvényesülnek, akkor ezt az országot tényleg ki lehet b@szni a kukába. Nos ennek a véleményemnek méltóztattam kommentben hangot adni. Na lettem erre fideszseggnyaló, droid, troll, párttiskolán képzett demagóg. Van abban valami, hogy mindenki Orbán kottájából muzsikál, legalábbis azok a szerencsétlen flótások akik a nemzet zömét alkotják és beszopták a kötelező gyűlölet egyszerű leckéjét, aki mást mond mint ÉN az minimum leugatandó.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr836772013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tömjénzsolti 2014.10.09. 12:12:35

Annak előrebocsátásával hogy teljes mértékben egyetértek az ellenzéki kommentelők (legalábbis jelentős részének)szellemi színvonalát általad jól leíró jellemzéssel, mégis úgy gondolom, hogy érdemes néhány szót vesztegetni általánosságban is Prőhle Gergely személyéről és itt nem a berlini filmbemutatót követő felszólalásában megfogalmazottakra gondolok.

Prőhle tipikusan az az ember akinek a mindenkori üléspontja határozza meg az álláspontját. Abszolút lojális hivatalnok, aki azonnal képes átvenni éppen aktuális munkáltatójának (gazdájának)komplett eszmevilágát és érvrendszerét, majd kritika nélkül támogatni is azt.
Valóban - ahogy írod is - igazi karrierdiplomata, de nem csak a szó tiszta, hanem a pejoratív értelmében is.

Azt minden estre el kell ismerni, hogy megnyilatkozásai lényegesen színvonalasabbak és kulturáltabbak újsütetű cimboráinak (Szíjjártó, Lázár, Rogán, Kósa és az összes többi hasonszőrű) tapló bunkó szómágiás hadováinál, de ez szerintem csak jobb gyerekszobájának és hagyományos diplomata neveltetésének tulajdonítható, a lényeget illetően viszont nem baxik egy öltést sem.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.10.09. 20:40:37

@tömjénzsolti: Tömör és korrekt jellemzés, én sem tudtam volna ilyen szépen és egyértelműen jellemezni azt az álomtitárt, aki a rezsim bukása után vezető pozíciót fog betölteni a Fidesz utódpártjában, elhatárolódva az elmúlt időszaktól. Bárcsak ott tartanánk...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.10.09. 21:33:37

@tömjénzsolti: Nézd én sokkal megértőbb vagyok. Egy külügyes nem teheti meg, hogy ne legyen lojális. Nem csak a saját karrierje, hanem a képviselt ország érdekében is köteles körömszakadtáig védelmezni minden, akár jogos vád ellen is a hazáját. Ha a hazájának csak annyi esze van, hogy ilyen gazdát választ neki, az nem az ő szégyene. Egy diplomatának pont ilyennek kell lennie. Azt meg nem igazán hiszem, hogy különösebben cimborálna a Szíjjártóval és a többi kegyenccel, nem tudom neked mekkora a rálátásod a Fidesz berkekre, nekem semmilyen, de én jóhiszemű vagyok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.10.09. 21:54:59

@Paduc: Hát azért énnekem gyanús, hogy kirakták a külügyből. Vagy te azt gondolod, hogy helyettes államtitkárnak lenni egy sóhivatalban az magasabb pozíció mint Németországban vagy Svájcban magyar nagykövetnek, vagy Budapesten helyettes külügyi államtitkárnak lenni? Én kétlem. Nekem van egy összeesküvés elméletem. Orbán mindenféleképpen kézbe akarta venni a külügyet, igazából nem tudom miért, de a cezaromániában nincs logika. Lecserélte Martonyit Navracsicsra, de még az se volt neki elég képlékeny ezért kitúrta Brüsszelbe (Azt mégse tehette meg vele, hogy lefelé buktatja, ilyet csak Kádár mert megtenni az utóbbi idők diktátorai közül)aztán folytatta a kádercserét, kit küldtek, ki ment magától amikor megtudta, hogy jön a gólem a Szíjjártó. Egy biztos(szerintem). Pröhlével egy kifejezetten tehetséges kádert vesztett a külügy, nem gondolom, hogy a Szíjjártó jobban fogja kint eladni az országot mint a korábbi gárda.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.10.09. 22:13:46

"Orbán mindenféleképpen kézbe akarta venni a külügyet, igazából nem tudom miért"

Gyanítom, hogy a külkereskedelem miatt. Okos és ügyes kis zsebszerződések miatt, lásd a baltás gyilkos esetét és PAKS II.-őt...

Navracsicsot csak azért nevezte ki külügyérnek, hogy legyen átmenet Martonyi és a hajzselés között. Ő volt a lengéscsillapító és ezt az összes versenyző előre tudta. Navracsics nem bírja a konfliktust, szerintem ő kérte és megkapta a jutalmát, mint az ex Deutsch Für :)
Bár őt nem zavarják az ütközések, kemény és buta mint a beton.

Most látom, a végén szépen összefoglaltad (bár én ezzel kezdtem válaszomat), hogy miért az ingatlankirály lett a Bem rakpart fedélzetmestere: "Szíjjártó jobban fogja kint eladni az országot mint a korábbi gárda."

OFF: Elnézést, de én vitorlásként is amatőr vagyok, a néhány évnyi hajógépészkedést már el is felejtettem és a politikai elemzésbe sem szeretnék beleugatni.

ON: Vau vau...

tabulator 2014.10.10. 07:40:12

"Orbán mindenféleképpen kézbe akarta venni a külügyet, igazából nem tudom miért"
Mert a külföld megalázta. És ő ezt nem hagyhatja. Majd ő helyreteszi őket!
Focista tempó, Makar Csudra tempó.

whale 2014.10.10. 09:11:47

Nem ennyire bonyolult ez. Új az irány, takkot váltott OV. Tulajdonképpen el is mondták, nem titok. A külügy innentől elsősorban nem külpolitikát, hanem külgazdaságot, külkereskedelmet jelent majd. Egyszerűen fogalmazva, kell a zsé. Bárkitől, aki hajlandó finanszírozni a rezsimet. A nagykövetek háromnegyedét is leváltják, ezt is bejelentették. Ehhez kellett a "megfelelő" ember.
Azt, hogy ez a droid alkalmas lenne bármire a brossúra szajkózásán túl, mondjuk kétlem, de majd meglátjuk. HA dőlni fog a zsé az országba, sikerült neki, ha nem, nekem lesz igazam.:)

whale 2014.10.10. 09:15:07

Ja, Pröhléről nekem is mindig az volt a benyomásom, hogy egy arctalan, gerinctelen figura. Ezzel mondjuk nem lóg ki a hazai politikusok 95%-ból...

MaKata 2014.10.10. 17:22:44

Szia Tengerész, üdv a többieknek is. A témával kapcsolatban két szempontból érzem érintve magam. Egyik, hogy én láttam a filmet (erről csak annyi, hogy minimum letaglózott, napokig foglalkoztatott, mély nyomokat hagyott bennem), másik, hogy Prőhle rokonom, egyik másodfokú unokatestvérem fia (bár személyesen csak a szüleit ismerem), így követem a pályafutását ill. "szerepléseit" és - finoman fogalmazva - nem vagyok büszke rá. Egyetértek tömjénzsoltival és whale 2. hozzászólásával. Stílusát tekintve valóban választékos, bármilyen kérdésre hosszan válaszol, abban a pillanatban úgy érzed, milyen okosan érvel, aztán a végén rájössz, hogy nem is a kérdésre válaszolt, simán átsiklott és arról beszélt amiről ő akart. Képes összefüggően érvelni valamiről, meg alkalmasint az ellenkezőjéről is. Visszatérve a konkrét eseményre, én elolvastam az eredeti német blogot, aztán -mint kiderült- kár volt a fáradságért, mert másnap a galamuson megjelent a teljes fordítás. Akit érdekel, itt vannak a linkek.
Német portál: Berlini filmbemutató magyar államtitkárral – I. rész www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/412888_nemet_portal_berlini_filmbemutato_magyar_i._resz
Német portál: Berlini filmbemutató magyar államtitkárral – II. rész www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/413151_nemet_portal_berlini_filmbemutato_magyar_ii._resz

A kommentekkel ill. a kommentelőkkel nem érdemes foglalkozni, sajnos ez megy a honlapokon. Nyilván nagy részük nem látta a filmet, így a bemutatón elhangzott hozzászólásokat sem lehet értékelni ill. helyesen értelmezni. A blog jegyzet elég pontosan visszaadja a rendezvény hangulatát és azt, hogy hogyan beszéltek mellé Prőhle, a nagykövet és helyettese. Az, hogy ott megjelentek, ahogy hozzászóltak, az csepp a tengerben, tökéletesen leképezi Orbán politikáját, módszereit, ahogy nyomulnak mindig, mindenhol, rést se hagyva. Egyértelmű, hogy azért jelentek meg ott(is), mint mindenhol, hogy a kormányt fényezzék, pedig valószínű eszébe sem jutott volna a jelenlévőknek, hogy ezért a gyilkosságsorozatért a kormányt marasztalják el, itt főleg a rasszizmusról, a társadalmon belüli kisebbség-többség viszonyáról szólt volna az eszmecsere. Szóval nem tudom, hogy Prőhlét küldték-e vagy önként ment. Ha küldték, nemet kellett volna mondania, ha önként, hát akkor............ezért értek egyet whale véleményével (arctalan gerinctelen figura).

Sün77 2014.10.11. 20:20:10

És, hogy visszakanyarodjunk a vízhez, a hajókhoz meg a motorokhoz.

m.origo.hu/auto/20141009-pannonia-250-csonakmotor-veteranteszt.html

Engem ez jobban erdekel, mint a jobbos-balos kormánypárti/ellenzéki sárdobálás.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.10.13. 19:30:48

@Sün77: Ha megnézed a képet jelen blog 2014.08.17. 09:45 oldalán, láttuk Neszmélyben a Zoltán gőzösben berendezett hajómúzeumban is. Addig én se tudtam, hogy a Pannónia márka létezett csónakmotorban is. Amúgy a cikkírónak lehet ne tűnt fel, de én némi ellentmondást látok (frászt, csak "újságíró", szóval felületes pöcs), idézem két mondatát: "Nincs kuplung, nincs váltó, ahogy a motort berántjuk, forog is a csiga." majd alább ugyanebben a bekezdésben: "egyetlen gond vele, hogy alapjáraton, állóhelyzetben nincs hűtés, azaz nem volt célszerű sokáig várakozni beindított motorral." Hát ha csak nincs elől-hátul rendesen kikötve a csónak nehezen tudom ezt elképzelni. Amúgy az én munkacsónakom Tomos-, vagy a Mákvirág Suzuki motorja is ilyen, nincs "üres", berántom és indul is a csónak.
Más, fontosabb, J felszólított, hogy küldj képet a legújabb sünfiókáról! Ha publikus, közszemlére bocsátom a blogban is.
süti beállítások módosítása