Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.

Linkblog

Vasárnap.

2014.09.28. 22:02 :: A Tengerész

Munkás hét áll mögöttem. Részemről kész a gázszerelés. Várom a gázszerelőt, hogy megpréselje a kötéseket, mint korábban írtam ehhez nincs szerszámom, de ha lenne is, tőlem nem veszi át a Tigáz meósa a szerelést, mert nincs hozzá jogosítványom. 2014 szept.28. 009.jpgA konyhába felszereltem egy kukázott elszívót amit valahol kilomtalanítottak majd kibelezték, aztán Imre szomszéd hazavitte, elrakta a padlására, hogy majd kezd vele valamit, aztán végül nekem adta. Kapóra jött, mert a gázterv nem depressziós, hanem kompressziós légcserét írt elő a konyhába, ami azt jelenti, hogy nem elszívás kell a gáztűzhely fölé, hanem csak egy légkibocsájtó ernyő azaz pont ez amit kaptam és egy légbefúvó ventilátor a falba valahol a konyhában, vagy azzal közös légterű helyiségben.

Ez a helyiség az étkező, ahova a falon csináltam egy nyílást a hűtőszekrény háta mögé, így a ventilátor azon túl, hogy a helyiségben az előírt túlnyomást biztosítja, hűti a hűtőszekrény hátán a kondenzátort. Azóta a ventilátort is beszereltem mögé.2014 szept.28. 018.jpg Kívülről így néz ki, a rovarok bejutása ellen saválló acélból készült sűrű Davy háló véd (látszik mögötte a hűtőszekrény háta), ugyancsak kukázott anyag sok éve tettem rá szert, tudtam hogy egyszer majd jó lesz valamire, most eljött az ideje.2014 szept.28. 016.jpgUgyanilyen anyagból készült a rovarháló a kürtő falba vágott nyílásába is.2014 szept.28. 010.jpg
 A falon kívüli csövezés így néz ki.2014 szept.28. 019.jpg

2014 szept.28. 020.jpg

Itt csatlakozik a rézcső a földárokba fektetett KPE csőhöz. A földelővezetéket még a faház szigetelése és vakolása előtt odavezettem, most csak oda lesz bilincselve a csőhöz.2014 szept.28. 021.jpg

A kettő közé ezt a sorozatot kell berakni, vegyesen préskötésű és menetes elemek, balról jobbra 22-28 szűkítő, hőre záródó szelep, 28-22 szűkítő, 22-es csődarab, 22-28 kb-s toldó, 28-28-as toldó, 28-32 CU/KPE toldó. Jó mi? Mindez azért, hogy a hőre záródó szelepet be lehessen rakni, mert ha a faház ég akkor az zár, a KPE (kemény polietilén) cső meg biztonságban van a földből kiálló acél védőcsőben. Ez az aranyló elemsor valóban "aranyárban" van, durván  20000 Ft. Bizonyára sokan nyugtázzák elégedetten, hogy a rezsicsökkentés miatt megállt az infláció és hogy a romló forint micsoda jót tesz az exportnak, nos a fenti alkatrészek mindegyike importból (Német- és Törökország) származik, mindaddig amíg az exporttermékeinkben dominál az importalkatrész hányad, addig kifelé csak úgy tud a magyar termék versenyképes lenni, ha a bérek továbbra is a béka segge alatt maradnak. Az inflációmérő műszer kosarába meg nem tudom mit raknak, de abban biztos vagyok, hogy a gázszerelvényeket tutira nem. A KPE csövet a földárokban a szomszéd kerítésének közelsége miatt védőcsőbe kellett húzni. 2014 szept.28. 022.jpgGyorsan fordult hidegre az idő, szégyenszemre be kellett gyújtani.2014 szept.28. 006.jpg

Ha csak az elmúlt napok történéseit akarnám naplózni itt abba is hagyhatnám, de jóideje motoszkál bennem a mondanivaló. Igazából az este nem igazán jó a megfogalmazásra. Ilyenkor már tompa vagyok és fáradt, miközben reggel korán ébredés után jönnek a sziporkázó gondolataim. De hát a naplóírás esti műfaj. Szóval a politika. Megkaptam nemrég temtomtól, hogy nem kellene magam miatta izgassam, de hát minden jótanács ellenére igenis foglalkoztat. Elhangzottak a "gyűlölet" és "utálat" szavak. Nos ha az ember hazájáról van szó, akkor talán nem túlzás indulatosan szólni néha. Képzeljétek el ha azt látnátok, hogy egy cigányasszony a legjobb barátotokra gagyit akar rásózni! ( a"gagyi" eredetileg a hamis arany a cigány szlengben, innen lett a jelentésbővülése az általában silány dolgokra) Te tudod, hogy átvágják, de ő meg azt hiszi, hogy élete nagy vételét akarod meghiúsítani. Minél jobban győzködöd annál jobban haragszik rád. Ettől mindketten indulatosak lesztek. Te, hogy ez a hülye miért nem kap észbe, ö meg hogy micsoda irigy alak vagy te, meg egyébként is mért szólsz bele a dolgába. Meggyőződésem, hogy barátaimra egy csavaroseszű cigánygyerek folyamatosan gagyit akar rásózni. Teszi ezt az én figyelmeztetésem ellenére. A hitvány sárgarezet régi bevált szerekkel fényesíti, mint a nemzeti öntudat kisajátítása, a vele nem egy húron pendülők becsületességének kétségbevonása, ellenségkép alkotása, a választási rendszer meghekkelése, a tömegtájékoztatás kisajátítása, megvesztegetés és gyűlöletkeltés minden iránt ami veszélyes lehet alantas szándéka megvalósítására. A hamis arany jelen esetben a korlátlan hatalomszerzés, melyet ráadásul a közhiedelemmel ellentétben nem a nemzet javára, hanem kizárólag a saját és vazallusai meggazdagítására használ fel. Megtörte és igába hajtotta a közhivatalokat, ügyészség, parlamenti vizsgálóbizottság, adóhatóság, alkotmánybíróság kizárólag csak az ellen lép fel, azt vegzálja akit ő kijelöl. Miután ellenzéke nagyrésze ostoba és hozzá hasonlóan hatalomvágytól fűtött és ezt a szavazók is látják, nem kell komolyan tartania tőle, ezért új ellenség után kutat amit a civilszférában gondol fellelni (ez is ismerős, "elvtársak az osztályharc fokozódik" "az ellenség beférkőzött a soraink közé is"), ezért azt az alantasává alázott hatósággal csicskáztatja. Nem akarom bántani a híveit, de tényleg nem veri le a mércét ennyi hitványság? És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy "debezzegaszocikamikor..." Hát kérem amikor az a hülye Gyurcsány zártkörben leb@szta a csapatát, hogy hazudoztak, akkor lángba borította a belvárost a hívők legalja, most meg kuss van, pedig minden napra kiderül egy gyalázat a Fideszről. Hogy csak a legutóbbi napokról beszéljek, külügyminiszternek nevezi ki a zugminiszterelnök (ezt most találtam ki, ha lehet egy simlis jogász zugügyvéd, akkor lehet zugminiszterelnők, sőt zugkormány is) egy kegyencét, aki 170 milliós házat vesz, miközben a jövedelmei ennek a töredékét teszik ki. Ez az újsütetű "diplomata" első ténykedésként kioktatja a világ legbefolyásosabb  országának az Amerikai Egyesült Államoknak az elnökét, miután pártja az ország nevében összeveszett már Európa vezető országaival. Nekem az egész kinevezésről az ugrott be amikor a Caligula a lovát nevezte ki konzulnak. Most tényleg ezek a seggfejek azt hiszik, hogy a tisztelet annak jár aki azt követeli? Nem, a tisztelet az magától lesz azok iránt akik ezt kiérdemlik. Kifáradtam és nem vág az agyam, lehet holnap átírom ezt az egészet , vagy kitörlöm, jóéjszakát!

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr616739879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2014.09.29. 12:38:12

Szep latvany az a cserepkalyha..!! Imadnam a hazamban ha nem lenne itt ilyen meleg. Viszont azok a gazcsovek emlekeztetnek egy regi csatara. Ugy 20 evvel ezelott vezettek be a gazt a kis falumba ahol egy regi tajhazam volt. Imadtam ! Bubos kemence ontotta a meleget es meg egy szep kandallom is volt. Mondtam nekem nem kell a gazuk. De a polgarmester azt mondta ez mindenkinek kotelezo mert ha en nem fizetek a tobbieknek kerul tobbe. Ez engem nem erdekel mert onzo diszno vagyok es nem akarok 100 ezret fizetni azert ami nekem nem kell. De akkor is be vezetik es a hazamra terhelik -Mondta. Es valoban egy buzi nagy csovet latok az haz elott meredezni nehany nap mulva. -Ujra polgarmester, es mondtam en azt onnan meg ma levagom, es ahanyszor oda basszak anyiszor levagom. Es levagtam. MAsnap ujra ott volt. Ujra levegtam.Renitens elem vagyok. Vegul eladtam a hazat csovestol gazostol. Miert nem lehet valahogy diszkretebben csovazni korbe a hazat. Valyon ez egy diszito elem?

Műszaki 2014.09.29. 15:38:38

Bizonyos feltételekkel lehet burkolni, elvakolni a gázcsövet. Megfelelő szellőzőket kell kialakítani a nyomvonal mentén stb. A tervezőnek persze egyszerűbb ha falon kívül van a vezeték, mert akkor a tervjóváhagyó sem kötözködik annyit, meg biztonságosabb is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.29. 18:52:46

@silvermoon: @Műszaki: Engem nem zavar a cső látványa. Ha majd beoxidálódik annyira, hogy ragad rá a festék akkor lefestem fehérre.

akiga 2014.09.29. 20:35:49

@A Tengerész: De miért kell drága rézből gázcsövezni? Nálunk vascsőből van hegesztve. A gáztól nem rozsdásodik, kívülről meg le van festve gazdagon....

temtom 2014.09.30. 19:56:54

Tengerész! Régebben volt egy előírás, hogy gázcsövet csak sárgára szabad festeni. Nem tudom, hogy ez még érvényben van-e. Javaslom, hogy mielőtt befestenéd fehérre, érdeklődj, vagy nézz utána.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.30. 20:52:07

@temtom: Kösz az engedélyezett gázterv három lehetőséget hagy, 1.így hagyni hatúrban, 2, sárgára, 3 fehérre festeni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.09.30. 20:57:17

@akiga: Az a baj, hogy amennyivel a réz drágább annyiba kerülne az acélcső többletmunkája. Mert nem lehet már gázt menetes idomokkal szerelni, csak hegesztett kötésekkel, ahhoz bérelnem kellene valahonnan autogén hegesztőt, munka közben összekormozom vele a szép új fehér falamat és azt aztán tutira muszáj lefesteni. És a cső kivételével minden szerelvény acélhoz is ugyanaz a drága réz.

teddybear01 2014.09.30. 23:29:47

@akiga: Épp ott van a szövegedben az ok. A vascsövet hegeszteni kell, a rezet elég forrasztani, vagy roppantani. Mindkét módszer sokkal olcsóbb, és könnyebb.
A szüleim házában a gázcső és a központi fűtés csövei vasból vannak, a lakásomban viszont rézből van a központi fűtés összes csöve, ónnal forrasztva a csatlakozások.

A szüleimnél acetilénnel hegesztette a szakember mindkét rendszert, nálam meg jómagam csináltam meg mindent egyedül. Így jóval kevesebbe került minden, bár kissé tovább tartott.

teddybear01 2014.09.30. 23:33:46

@temtom: Még él a dolog, bár magánháznál nem veszik annyira szigorúan! Viszont legalább az óráig ajánlatos sárgára festeni, hogy a tűzoltók messziről lássák, hogy mit kell elzárni azonnal...

Kellicottia 2014.10.01. 09:45:10

Kedves Vilmos!
Tanácsot szeretnék kérni tőled propeller kivezetés (tönkcső, tömszelence, stb.) ügyben. Egy 42 éves hajó felújításába vágtam bele, hogy tudnálak elérni?
Köszönettel,
Károly

Kellicottia 2014.10.02. 08:20:01

Sajnos nem találom.
El tudnád küldeni újra scholl.karoly kukacgmailpontkom-ra?
Köszönöm!
süti beállítások módosítása