Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2014.08.17. 09:45 :: A Tengerész

Még csak ébredezik a skanzen. Tegnap este leánybúcsú volt, a zenéből ítélve nem volt olyan vad mint a tegnapelőtti szülinapi buli. (egyiket se láttam közelről, csak kevésbé kellett a használhatóbbik fülemre feküdni, hogy aludni tudjak) Vízitúrázók cuccolnak a kenuikba. Apad a Duna, ismét öbölben állunk, a töltés vagy 20 centire kiáll a vízből. Ha így javul az idő holnap indulunk Komárom felé. Ami a tegnapi képes beszámolóból kimaradt.'14, aug.16. 057_1.jpg

Bevallom nem tudtam, hogy mi is gyártottunk csónak külmotort. Illetve erről tudtam.2014 febr. 17. 014.jpgGyerekkoromban bámultam a hídroncsokat kiemelő búvárokat a Dunánál és azok ilyenekkel motoroztak a rocsóikon. Itt kettő is van belőlük, teljesen egyformák, csak az adattábláik különböznek.2014 febr. 17. 011.jpg2014 febr. 17. 012.jpg

19:56 Elment egy hajó és átálltunk a helyére a roncsokról, mostmár centrális helyen vagyunk a Neszmély gőzős mellett. Ez azért volt fontos, mert a bringákat ugyan rettenetes macerával kicipeltük, (Amapoláról egy tolóra, arról a Petőfi gőzösre, arról egy uszályra, arról a Neszmély gőzösre, arról a partra, korlátokon, mellvédeken át szintkülönbségeket legyőzve ) és bringával mentünk felderíteni Neszmélyt, de vissza ezen az úton már nem volt ingerenciám a cipekedéshez, inkább átálltam a megüresedett helyre. Végülis maradunk még egy napot, J főzni akar holnap és ez álltóhelyt kellemesebb mint menetben. Kaptam kölcsön egy szlovák lobogót (varrni a címer miatt átkozottul nehéz lett volna, bár természetesen van varrógép a hajón és mindenféle színű lobogóanyag), mert Révkomáromban akarok kikötni és ahhoz előre ki kell tegyem, mert úgy informáltak, hogy a magyar oldalon nincs megfelelő kikötőhely.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr726610481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaKata 2014.08.17. 13:58:01

Szia Tengerész, vagy most éppen Dunai hajós ! Kösz a beszámolókat, nagyon tetszett - mint mindig-, sőt itt vannak az unokáim és a 9 éves Liliána is nagy érdeklődéssel nézte végig a dunai szakaszt, el kellett mesélnem neki a hajód történetét. Kíváncsian várjuk a folytatást. Jó - zátonymentes - utat, érezzétek jól magatokat, J-t is puszilom, Katóka

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.08.17. 23:04:37

Nahát!

Én sem tudtam, hogy Pannónia néven "gyártottunk" volna csónakmotort. A Kováts motor is meglepett, mert nem gondoltam volna hogy 4 hengeres volt (és netán boxer is?) ...

...sajnos soha nem láttam a vízen, de hasonlóval találkoztam Ázsiában, nagyon jól kezelhető uszadékos környezetben és könnyen manőverezhető, fordulékony jószág :)

Gáz Géza 2014.08.18. 09:08:14

Eredetileg a Kovács úr, azt hiszem, a gyár vezető mérnöke volt. -mo-i licenc tulaj- egy 1936-s Német motor csak hazai gyártású -Csonka Gépgyár (Fehérvári út) és forgalmazású változata. Rocso = Roham csónak. Megnevezése seprűmotor. A ladik siklott vele. :)

teddybear01 2014.08.18. 09:17:57

@Paduc: A Kovats motor klasszikus seprő-motor. Ilyesmit használtak a II. VH.-ban a deszantcsónakokban is.
Én is találkoztam velük, a flottillánál velük. Meg a kalocsai hidászok is ilyennel hajtották a csónakjaikat. Azt hiszem, hogy a Mahartnál is használták.

Könnyű vele manőverezni, egyszerű szerkezete miatt nagyon üzembiztos és tartós.

spray 2014.08.18. 21:25:05

Szia Vilibá 1959-ben kezdtem a kismotorba mint tanulo a szerszám mühelybe ez volt a Csonka gépgyár 62 ben végeztem
Üdv és jo hajozást neked és J nek Pali
süti beállítások módosítása