Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szerda.

2014.08.06. 08:03 :: A Tengerész

2014, augusztus 6. Szerda 7:52

Kínlódok a wifivel, amúgy máskor hagynám a fenébe és fontosabb teendők után néznék, de most mást úgyse csinálhatok, naná hogy esik megint az eső. (stílusos is a „Rainman” {megvan? Dustin Hofmannel az „Esőember”})

Hogy a gondok ne járjanak egyedül, hatkor ébredek, ránézek a hűtőre, 9 fok van benne folyamatosan járó kompresszorral és ötpercenként emelkedik egy tizeddel. Ahhoz képest, hogy úgy állítottam be, hogy 4,5 foknál kapcsoljon be és 1,5-nél kapcsoljon ki. Szóval megszökött a gáz. Nos amíg Gy nem talál hozzá egy új kondenzátort addig nem indulunk, tudom az emberiség évezredeket hajózott hűtőgép nélkül, de retro ide, retro oda, nekem nincs kedvem nélkülözni a hideg sört. Hazudnék ha azt mondanám, hogy jó kedvem van, borongós a kedélyállapotom, ahogy az időjárás is az. Megpróbálok annak örülni, hogy még itt jött ki a hiba és nem valahol út közben amikor semmit nem tudok ellene tenni.

21:57 Amikor elállt az eső, roncs hűtőszekrény keresésre indultam. A helybéli Privát Elekkel ( a vagonok és titkos ládák tudója, nem-rejtőfanok ne is keressék e mondat megoldását) eljutottam egy kidobott Zanussi hűtőhöz aminek az volt a baja, hogy valami türelmetlen egyén késsel feszegethette le a jeget az elpárologtatóról, több helyen is kiszúrva azt, viszont a kondenzátora szemmel láthatóan hibátlan volt. Gy elvitte, megnyomatja, hogy valóban ép e, kitisztítja és holnap beépítjük a hajóba. Az esőszünetet felhasználva elbringáztam a Lipótihoz kenyérért is. Aztán persze délután újabb zivatar csapott le ránk, de akkor már a cockpit ponyva alatt békés villanyszereléssel múlattam az időt. Kukáztam egy nagyon profi, hővédelemmel is ellátott, vagy 15 m hosszú felcsévélhető 2,5-es gumikábellel és 4 db konnektorral ellátott hosszabbítót. Egy baja volt csak, amiért kihajították, az egyik vezeték szakadt volt valahol a kábelen belül. De a végek közelében, ahol a sok hajlítgatás miatt az ilyen hibák 99 százalékban elő szoktak fordulni semmi nyoma nem volt szakadásnak, sérülésnek. Sokat spekuláltam hogy találhatnám meg a hibát, mert a szép hosszú kábelt nem akartam elkezdeni szeletelni. Végülis azt eszeltem ki, hogy a hibás kábelér egyik végét rákötöttem a 230 V-os hálózat fázisvezetékére, majd a lakatfogómmal, melyen egy piros LED világít ha fázisközelbe kerül, elkezdtem végigtapogatni a kábelt. Na ez nem jött be, végig világított (mint ahogy a fázisceruza {ami persze csavarhúzó} is jelzett a másik végen függetlenül a szakadástól, ezért nem szabad ezzel hibát keresni, mindenre világít, legjobb a próbalámpa), nyilván valamilyen kapacitív, vagy indukciós úton átment a jel a szakadáson a párhuzamos erek segítségével. Ekkor egy próbalámpát kötöttem sorba a hibás kábelérrel a fázis és a nulla közé, ami persze a szakadás miatt nem világított, de kisütötte ezt a kószaáramot. A lakatfogóval a fázistól indulva szépen világított a LED, de egyszercsak úgy fél méterre az egyik végtől hopp, kialudt. Itt kibontottam a szigetelést és a kábelér szabályosan el volt olvadva. Ilyet még nem láttam. Levágva ezt a fél métert és újrakötve, príma hosszabbítóm lett.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr186576851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabulator 2014.08.07. 07:25:33

Naná, naná, hogy a hűtő! Ennél nagyobb problémád sohase adódjon! Ez jókívánság akart lenni. Mert drukkolok nektek.
süti beállítások módosítása