Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2014.07.19. 22:51 :: A Tengerész

Felraktam a hőszigetelést a napkollektor tároló edényére, így pontosan nem tudom tapogatással ellenőrizni mennyire meleg a víz amit a mai rekkenő hőségben a zavartalan napsütés előállított, de nagy gond nem lehet, mert az esti zuhanyozáshoz szinte nem győztem hideg vizet keverni a meleghez ( miközben már reggel lekapcsoltam a villanybojlert és elzártam a hozzá menő csapot is). Mondjuk az is igaz, hogy a "hideg" víz se igazán hideg, a hajó alatt 28 fokos a víz, ennél a fenéktankokban lévő édesvíz se lehet hidegebb. Mindenesetre a "hárfás" kollektor   már középtől olyan meleg volt, hogy nem lehetett tapogatni se.

A víz fürdéshez ideális, de a melegtől döglenek a kagylók, mindenfelé úszkálnak a víz tetején. Az uralkodó É-ÉNy-i szél az elmúlt napokban összehordott jó párat, meg egy kisebb és egy dögnagy pontytetemet a hajó kikötő öblébe, a délutáni programom az egész bűzlő konglomerátum csónakkal való kihessegetése volt a folyóközépre, vigye a víz máshová, nekem már elegem volt a szagból. Mondjuk a helyes megoldás a kihalászás és a parton való elásás lenne, de erre nekem nincs ebben a hőségben kedvem. A Halászati Rt embereit láttam néha csónakkal dögöt szedni, de mostanában nem jártak erre.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr546525115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2014.07.20. 07:05:48

Annak, aki nem szedülös, ajanlom ezt a szep filmecsket... :)

www.youtube.com/watch?v=08gWeK-4MgI

Jonathan 2014.07.20. 07:08:54

Bocsanat a ket azonos megosztasert, az elsöt nem akarta mutatni, hat elküldtem megegyszer...

Tengeresz, nekünk egy un. szolarzuhany (40l) teljesit szolgalatot es iszonyat forro vizet (mert max. 55 fok!) tud elöallitani.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.07.20. 11:10:53

@Jonathan: Egy kézzel a hajóért, egy kézzel az életért! Jó magasan van a Charles W Morgan ( az egyetlen restauráltan üzemképesen fennmaradt teljesvitorlázatú bark bálnavadász hajó) főárbocának csúcsvitorlája! Amiért nemigazán vágyom már a tengerre az itt látható.
www.youtube.com/watch?v=n34OyGfYq-A
süti beállítások módosítása