Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2014.06.10. 23:45 :: A Tengerész

Több mint a fele fent van a Rockkwool lapoknak a faházon. Magam is meglepődtem az idáig elért eredményen.

Persze, nyilván azért csináltam, csinálom a hőszigetelést, hogy télen fűtési költséget spóroljak és nyári hőségben meg hűvösebb legyen a házban. Hát látványos az eredmény! A már levakolt, napsütötte déli fal kívülről olyan forró délutánra, hogy süti a tenyeremet, akárcsak a  tégla épületrész klinkertégla burkolata. Ma kint árnyékban volt 35 fok, miközben a házban a belső hőmérséklet délutánra se emelkedett 26 fok fölé. Jobb mint a légkondi. És még kb 20 m2 szigetelés hátra van! A téglafalú nappalinál ősszel alkalmazott 10 cm vastag Hungarocell a 12 mm vastag gipszkarton borítással már télen is megmutatta a nagyszerűségét, most nyári hőségben is bizonyít, a vakolható kőzetgyapot meg a faházon most kezdi megmutatni mennyire működik a fizika. 

Amikor kijöttem a hajóra ahol e sorokat pötyögöm, benyomtam a TV-t ami épp a TV 2-re volt kapcsolva. Most éppen a Győzike őrjöng valamin bájos családjával. Tudjátok amikor baromira tele van az acskóm a közállapotokkal, gyakran fakadok ki úgy, tán e blogban is megtörtént párszor, hogy "Győzike for president!". De azért nem gondolom ám komolyan! Nos sajnos úgy tűnik háttal a lőlapnak, csukott szemmel is lövök tízest. Biztos lesznek akik rasszizmussal fognak vádolni, pedig csak azt mondom amit az egyik cigány önkormányzat elnöke mondott a rádióban, "Kérem szépen van cigány kultúra, ami eltér a magyarokétól". Nos a cigány kultúra része az, hogy egy cigány büszkélkedni akar azzal amije van. Most nem igazán érdekel a miért, a tény, hogy a legnagyobb autóval akar villogni, a legnagyobb legcsicsásabb házat akarja megépíttetni, a legfeltűnőbb, a legharsányabb, a legszerénytelenebb, a legagresszivabb, ha az Isten szerencsét és pénzt, netán hatalmat adott neki ehhez. Nem érdekel Orbán Viktor származása, sokan cigányozzák, nekem mindegy kik voltak a felmenői, még ha MSzMP párttitkárok is. Felőlem egy pirosseggű pávián is lehet a miniszterelnök, ha értelmes, igazságos a politikája. De az, hogy stadiont épít a kertje végébe mert megteheti, az, hogy legújabban a minisztériumokat szertetelepítené a fővárosból, maga meg a Várpalotába költözne ( http://www.hirhatar.hu/hir/megall-az-esz-orban-tenyleg-a-varba-koltozik ) hatalomfitogtatás, értelmes cselekedetek karikatúrája, cigánytempó, vagy ha úgy tetszik cigány kultúra. Magyarország jobbat érdemel? Én biztosan, aki meg rászavazott az biztos nem. Legújabb pótcselekvése ( merthogy azzal, hogy az egészségügy a lehető legnagyobb sz@rban van, tízedannyi  ápoló jut egy betegre, rezidensek adnak szakorvosi ügyeletet, pénzügyi csőd van http://otthonvedelmitanacs.hu/romokban-a-korhazak-szetesoben-az-egeszsegugy/ nem tud mit kezdeni, "ha nem bírunk a hegyekkel, foglalkozzunk a vakondtúrásokkal") függjön a nyugdíj a gyerekszámtól! Elsőre tetszetős, aki több adófizető rabszolgát szült kapjon többet öregkorára. Csakhogy  úgy hülyeség ahogy van, a kétharmad arra csábít, hogy bármi hülyeség jut eszébe a hatalomnak azt azonnal be is vezesse! Merthogy. 1. Én pl sose szültem gyereket, tehát eleve hátrányban vagyok. 2. Ja, hogy akit én nemzettem?  De akkor akit a feleségem hozott az előző házasságából az nem számít még ha én neveltem is fel? Az hova számít, az előző apjához, vagy hozzám? 3. Akit én nemzettem, de válás után új családba került az anyjával, az hova számít? 4. Ha örökbe fogadtam egy gyereket az hova számít hozzám, vagy ahhoz aki otthagyta a lelencben? 5. Az is részesül a kedvezményben aki megcsinálta a gyereket, pláne sokat, aztán állami gondozásba adta? 6. Ha a gyerek iskola után külföldre távozik, netán börtönben ül szóval semmi esetre se tekinthető a létrehozása a nemzet szempontjából adóalany-nyereségnek akkor is érvényes a szülő kedvezményezettsége? 7. És még folytathatnám a kis nemzeti abszurdot , de kikérem magamnak a kisebbség nevében, hogy a hazámon idióták kísérletezzenek! Annakidején amikor a Bajnai be akarta vezetni az értékalapú ingatlanadót és ez volt a téma a Klubrádió "Megbeszéljük" műsorában, nem voltam rest betelefonálni és meglehetősen indulatosan (szóval nagyjából ordítva) neveztem az aktuális kormányt tehetségtelen balfácánoknak. (Mondjuk valaki épített egy élet munkájával egy kis házat olcsó helyen, bontott anyagból a saját keze munkájával, azért fizessen adót a szűkös nyugdíjából, mert azóta ott felmentek az ingatlan árak? Ha nem bírja fizetni akkor tépje ki a gyökereit és takarodjon  másfélszoba panelba? Vagy hagyjon az örököseire kifizethetetlen adósságot?? Miféle igazság ez??) Nos ha azok balfácánok voltak (igen) akkor ezek meg balfácánok a négyzeten.

http://mandiner.hu/cikk/20120804_matalin_dora_csak_igazsagosan Érdemes ránézni a "lájkokra".  Azonnal zsigerből 5:1 arányban elítélték a cikkírót, hogy ilyen eretnek módon elmélkedik a vezérlő igazságosságon.  Ez kérem bőven több mint a kétharmad. Ha valaki beleszeret Orbánba akkor annak az agyában egyéb gondolatnak nem jut már hely. Hüm. Ez valami vírus lehet....

5 komment

Címkék: l

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr546294125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2014.06.11. 03:31:06

"Istenbizony" nem igazan erdekel a hazepites es a vele jaro egyeb en is felhuztam eletem soran 4 db -ot. DE ! Imadok megis ide benezni nap mint nap mert egeszseges eletlatast es szokimondast olvashatok, ami ma ritka jelenseg.Ezt az ugyefogyott kizarolag oncelu varbakoltozos politikusgengsterek-rol igaz MEGINDIKOLT velemnyt itt olvashat az ember.Megfigyeltem, h az ilyen beirasokra csak erossen visszafogott ovatos -vagy egyeltalan nincs komment. Ez erdekes. Pedig alitolag az osszefogasban az ero.Persze en minek avatkozom ebbe hiszn nem elek ott.Azert en megis leirom a velemenyem Sorry.Adja a magyarok istene, h legyen meg par ilyen ember aki nem csak jol latja a helyzetet nem csak elmondja de le is meri irni ! Szep napot kivanok.

whale 2014.06.12. 17:27:27

@silvermoon: Minek írnék? 6250-szer is elküldhetem a pocakos focistát a picsába, Birkaország birkanépének akkor is ő kell. Bégessetek fideszbirkák a birkameneten!

sevylor 2014.06.12. 21:48:35

@whale:
Azért én még halványan emlékszem rá; az nem is olyan rossz hely!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.06.13. 07:08:58

@sevylor: Hüm. Csakugyan halványodtak az emlékeid. Hogyismondjam....keverednek a fogalmak. Van ugye a p..nci, a p..na és a p..csa. Az elsőt puszilják, a másodikat b..sszák a harmadikat viszont rúgják.

csaba03 2014.06.13. 10:35:45

A "cigánytempó" nekem a is sokszor eszembe jut a fideszről. Arra gondolok, amikor egy-egy sokak érdekét sértő intézkedést indoklás, egyeztetés és hasonlók helyett fenyegetéssel és agresszív hőbörgéssel próbálnak ráerőszakolni a másik félre, majd ha annak van ereje nemet mondani, akkor visszakoznak és elsunnyognak, majd biztonságos távolságból újra jön a másik fél pocskondiázása, és annak bizonygatása, hogy tulajdonképpen győztünk, csak néhány apró, jelentéktelen kérdésben engedtünk. Az EU és IMF konfliktusoknak tipikusan ez volt a koreográfiája. Belföldön sajnos a 2. és 3. lépés - néhány ritka eset, mint pl. egyetemisták kivételével - többnyire elmaradt, mert tényleg birkák vagyunk, bankároktól a trafikosokig.
süti beállítások módosítása