Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2014.06.05. 23:07 :: A Tengerész

A déli falra tegnap és ma felkerültek a 10 cm vastag közetgyapot táblák,'14, jún.5. 001.jpg

'14, jún.5. 002.jpg

 majd a vékonyvakolat az üveghálóval.

'14, jún.5. 005.jpg

'14, jún.5. 004.jpg

A cseresznye elérésére kísérletek történnek.

'14, jún.5. 003.jpg

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr916282094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQ_nuku 2014.06.06. 07:44:33

Csak le ne ess arról a létráról!

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.06.06. 23:48:29

Szép és precíz munka, mint mindig. A "mesterek" vajon miért nem képesek erre kis hazánkban?
A Rockwool jó választás volt, az én vízen lebegő faházamban nagyon jól vizsgázott.

A létra kicsit túlbiztosítottnak tűnik a kötélzet miatt, de ahogy szállnak az évek, én is egyre labilisabbnak érzem már kis magasságban is. Persze nem cserélnék a seregélyekkel sem...
_____________________

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.06.07. 06:37:00

@Paduc: Mestere válogatja. Például a vékonyvakolatot itt is "mester" csinálta. Pár napja SI az utca másik végén lakó kőműves jóbarát egy acélszerkezetű fészert épített a kertjében. Kőműves, burkoló, gipszkartonos szakmákban abszolút profi ("Egy kis malter egy kis mész, kőművesnek nem kell ész" rá abszolút nem áll, vág az esze és roppant ügyesen szervezi magát.), hegeszteni viszont nem tud, ezért összevarrtam neki a zártszelvény tetőt, lábakat. Na erre most amikor praktikus tanácsokat kértem tőle az üveghálós vakolatra, mert még ilyet nem csináltam, átrohant az éppen nála vendégeskedő ugyancsak kőműves Zoli barátjával és egy óra alatt felrakták nekem a vakolatot.
A Rockwool az én heppem volt. Mindenki az olcsóbb Hungarocellel szigetel, megpróbáltak lebeszélni róla, kőházra én is azt raktam volna, de a faházra szerintem az elasztikusabb kőzetgyapot való és nem hagytam magam eltántorítani. A Weber speciális ragasztó amivel felraktam (és sok csavarral)is elasztikus valamennyire, direkt faházra van kitalálva.
A létrát "túlbiztosítást" nem értem, azért kellett a kötél, mert ha megnézed az alu létra nem ér le a földig, hanem, hogy magasabbra érjen az "A" falétra második fokáról indítottam, valahogy rögzítenem kellett, a kötél volt a legegyszerűbb megoldás.

halaloszto 2014.06.07. 12:40:22

@A Tengerész: nagyon jo helyen laksz.

Vajk
süti beállítások módosítása