Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2014.02.28. 21:19 :: A Tengerész

R4.JPGEzt az autót néztem meg tegnap Szegeden. Hogy miért? Nos nosztalgia. Ilyen volt az első autóm. És most, hogy kicsit letelepedtünk, felmerült, hogy jó lenne megint egy autó a ház körül, ha esik az eső és nincs kedvünk biciklivel menni a boltba, vagy az élményfürdőbe. Szóval körbenéztem a neten és ezt találtam http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/r_4/renault_r_4_1.1_gtl-7482747 Valamikor a '70-es évek legelején vettem a Renault 4-est (ha valaki nem tudná ez ennek az autónak a típusa) és nagyon szerettem. Emlékszem tél vége volt és randa hideg, nyirkos, amolyan "takonyhúzó idő" , de az autónak remek volt a fűtése. Maximumra állítva a fűtést, a barátnőmmel autózva levetkőztünk derékig... alulról és minden piros lámpánál  "matattunk" egy kicsit. Nos ebben azon túl, amire most mindenki gondol az volt a járulékos élvezet, hogy "azoknak" odakint, akik behúzott nyakkal, pirosló orral sietnek az utcán minél előbb melegebb helyre kerülni, milyen rossz, miközben nekünk idebent milyen jó. Bevallom az autó rendszámára ( CY 24-33  ) még most is emlékszem, de hogy a lányt hogy hívták.... hát akárhogy próbálok visszaemlékezni, nem sikerül. Szóval nem gondoltam, hogy sikerül visszahozni a fiatalságomat, de szívesen autóznék megint ilyen autóval. Ezért tegnap levonatoztam Szegedre. Előtte a neten kerestem szegedi autószerelőt és megbeszéltem vele egy átvizsgálást, egy ilyen öreg autónál nem árt megnézni mi rohad alul, mibe kerülhet a javítás. Úgy kalkuláltam, hogy ha az autó állapota valóban "kitünő" mint ahogy a hirdetésben áll akkor egye fene, megéri az 500000-et, bár ezért a pénzért fele-harmadennyi idős, sokkal  modernebb, extrákkal teli autót lehet kapni ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/twingo/renault_twingo_1.2_air_pack_friss_muszakivalkituno_allapo-7298212) , de hát az "érzés", az más lenne. Hát az átvizsgálás után úgy nézett ki a dolog, hogy  ahhoz, hogy az autó alulról karistolja a "kitűnő" minősítést, úgy 200000-et kellene még költeni rá, viszont az eladó (papája, merthogy egy rendkívül szimpatikus fiatalasszony pici babával a gyerekülésben, volt a tulaj, de a papával kellett alkudozni) mindössze 425-ig volt hajlandó lemenni, így nem jött létre az üzlet. Megebédeltem Szegeden, majd hazafelé is vonattal jöttem. 

Ma felragasztottam a konyha falaira a burkolatot, nagyon csinos lett, majd holnap mutatok képeket róla, csak kint maradt a házban az adatkábel amivel a fényképezőgépet a PC-vel össze tudom kötni és nincs kedvem a szakadó esőben (merthogy már megint esik a fene egye meg) kimenni érte a jó melegre befűtött hajóból.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1005837544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2014.02.28. 23:21:58

LAmcsak mikre viszik ra az embert az emlekek..!!!! Nekem is volt egy ronault "dofen" mar nem emlekszem hogyan kell helyesen irni.De nagyon szerettem jo kis kocsi volt. Ha meg valaki emlekszik a DKV junior-ra.. hat az kiraly volt a maga idejeben.Centrifugal kuplung es az oninditonak nem volt hangja. Az ember csak azt vette eszre h jar a motor. A dinamo volt egyben az onindito is es szinte hangtalanul inditott. Igy mukodik most az egyik regi kis hajom volvi diesel motorja.( ez sem mai darab) De ennek is dinamooninditoja van. Es meg MUKODIK !!

rgranc 2014.03.01. 06:39:20

Azt hiszem a nem túl fiatal mozinézők mind ismerhetik az autót a "Nílus Gyémántja" című filmből, ahol a nagyon fiatal Kathleen Turner és a nagyon fiatal Michael Douglas festői környezetben hajtanak egyet tropára...

Sün77 2014.03.01. 09:19:58

Szia Vili!

Mindig is tudtam, hogy érdekes, értékes és különc ember vagy, olyan retro, mint írni szoktad.
Biztosan én vagyok fiatal még ahhoz, hogy egy ifjúkori "petting on the board" élményért kifizessek 500.000 Ft-ot. Mondjuk sosem részesítettem előnyben az autós szexet. Jobban szeretem a mai napig a "természet lágy ölén" formációt, legyen az tó, folyó, erdő, mező stb...
Én a 14 éves Xsara kombit 50-ért tudtam eladni. Arra is 200 ezret kellett volna költenem, hogy rendbe tegyem. Nem így tettem, nem bántam meg.

Szép napot!
Sün

Grigorij Sandorovics 2014.03.01. 12:55:33

Na ez tetCik.
Monumentalis dontesek - masodpercek alatt!
Ha passat b4 veszel 2e motorral - akkor besegitek sok jo tanaccsal :))

Hozzateszem -hogy melto gep hozzatok - komfortban es meretben - foleg neked a variant (kombi) "kisteherauto".

temtom 2014.03.01. 19:23:17

Amennyire tudom a RENAULT 4-es több dobogós helyezést ért el autó-csúnyasági versenyben. Örökös helyezett még a Citroen CV2-es (a Kacsa) és a Zaporozsec. Kacsát szerettem volna réges-rég, (annyira csúnya, hogy az már -szinte- szép.) Renault 4-es-ről sosem álmodoztam, de ha manapság nagy-ritkán látok egyet, mindig elmosolyodom. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.03.01. 22:37:36

@Sün77: Hehe. Nem a szex emléke elsősorban ami ehhez az autóhoz vonz, az csak egy kis (bár számomra valóban emlékezetes) szösszenet volt, hogy ne csak a munka és a politika legyen az olvasnivalótok. Az az autó a maga korában olyan újításokat tartalmazott amiket azóta a mai típusoknál is megtalálunk, ebből a szempontból a tervezői úttörők voltak. Az egyszerű megoldások, a spártai megjelenésű "őszinte" műszaki szerkezet, a babakocsisan lágy torziós rugózás, a könnyű szerelhetőség, a kiskocsihoz mérten hatalmas csomagtér, a kis súly, az alacsony fogyasztás (igaz akkor a 3 Ft-os benzinnel ez nem izgatott különösebben), a megbízhatóság volt az ami miatt megszerettem. Amúgy az autósszex kényszermegoldás, a ti korosztályotok számára már ismeretlen az a kéglitlenség ami az én fiatalságomat végigkísérte, akkoriban nem álltak lakások rendelkezésre, még családok is osztoztak egy lakáson, az "albérlet" nem azt jelentette mint manapság, hogy bérel valaki egy lakást, hanem azt, hogy két, néha három család is osztozott egy fürdőszobán, konyhán, klozeton. Ha csak a szex miatt érdekelne a kocsi, akkor akár Trabantot is vehetnék, mert hogy abban is volt felejthetetlen élményem. Természet lágy öle... hát ha az ember bekorlátozza az ilyen irányú tevékenységét a meleg évszakokra....

tabulator 2014.03.02. 07:09:04

@A Tengerész: Vedd figyelembe az ólmozatlan benzint is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.03.02. 07:42:58

@tabulator: Mármint milyen szempontból? Ha az ólom szelepkenő tulajdonságára gondolsz amire a mostani konstrukcióknál már nincs szükség, a VW Derbymnél is ólompótló adalékot töltögettem a benzinbe, szóval ez megoldható. De lemondtam az R4-esről, ha netán autóvásárlásra adom a fejem valószínűleg Twingóm lesz.

Grigorij Sandorovics 2014.03.02. 09:11:28

Na erre mondjak nalunk, hogy autobol harom F-et nem szabad venni.
Ford, Fiat es Francia.
En nem tudom, semejikem nem volt, csak szovjet-orosz es nemet.

teddybear01 2014.03.02. 10:01:49

@A Tengerész: Van néhány dolog, ami megint visszaköszön a fiatalságodból. Egyre több az olyan fiatal, aki nem tud lakáshoz jutni, és vagy a szüleikkel él, vagy legfeljebb albérletben tud saját családot önállóan indítani. A külföldön szerencsét próbálók sokasága is idetartozik, de sok olyannal is találkoztam, aki a munkanélküliség elől költözött fel Pestre.

teddybear01 2014.03.02. 10:08:13

@A Tengerész: A Twingó nem rossz választás. A szüleimnek is Twingója van, amikor anyám nyugdíjba vonult, akkor vették újonnan. Közel húsz éve használják, komolyabb baja tavaly volt először, a jobb első futóműrugót kellett cserélni, mert a sok kátyú megviselte. Amúgy többnyire pöccre indult, és sohasem hagyta ott őket sehol. Igaz, még csak kb. 80 ezer van benne. De nem is akarom eladni, inkább megtartom, ha anyám már nem kaphat jogsit.

teddybear01 2014.03.02. 10:18:12

@Grigorij Sandorovics: Ami a Fordot illeti, kézből kontrázom a beköpést. Én eddig Škoda Favoritot, Trabantot és Ford Fiestát nyúztam. A három közül a Škoda volt a legnyűgösebb, azt kellett gyakran javítgatni, mert vagy a belső kilincs tört le, vagy a kilométeróra számlálója ment tönkre, vagy a termosztátgomba szaródott el, de mindig volt valami, ami nem volt kerek benne. Ettől még ment, de azért sokszor keresgéltem ezt-azt az autósboltokban hozzá.
A Trabant annyira primitív autó, hogy abban nem sok dolog tudott tönkremenni, de ha mégis fillérekből kijött az alkatrész.
Ami a Fiestát illeti, azzal nyomulok most. Céges autó volt, aztán megvettem, olcsón. Azóta is megy, pedig hivatalosan olyan 400 ezer van benne, és akkun, gyertyákon meg a többi fogyóalkatrészeken kívül nem cseréltem benne semmit. Bármilyen időben el tudok indulni vele, és sohasem hagyott még az út szélén.

csaba03 2014.03.03. 02:10:17

@Grigorij Sandorovics: Na, én is beszállok: 15 éven át jártam francia autókkal, ez kb. 500e km volt, gond nélkül. A rendszeres karbantartáson túl mindössze egyszer fordult elő nagyobb javítási költségű hiba, ami ráadásul pont az egyetlen német gyártmányú fődarabot (ZF automata váltó) érintette. Szóval ez az F is kamu

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.03.03. 08:27:51

@teddybear01: @Grigorij Sandorovics: @csaba03: Na ebből az a tanulság, hogy aligha van olyan, hogy "rossz autó". Végülis nagytudású szakemberek hatalmas tapasztalattal a gyártásban, folyamatosan fejlesztenek,nagyjából azonos műszaki elvek és technikai/piaci feltételek mentén, a piac meg szelektál, eleve nem marad fenn olyan ami alatta van a szintnek. A típushibákat javítani még vissza is hívják az autókat. Igazából az ár, a pillanatnyilag elérhető választék és a teljesen személyes gusztus az ami dönthet egy vásárlásnál. Régen volt egy olyan, hogy ami jó az német, ami szép az olasz, ehhez hozzáteszem, hogy ami kényelmes az francia, de ez már a múlt. Amúgy tegnap volt nálam a Greaser egy Renault Scenic-el, amit kezdetben, ha jól emlékszem egy előző VW-je után nagy kétkedéssel kezdett használni, de évek óta jár vele és beleszeretett. Sokan fikázzák a Suzukit, ami szerintem megintcsak előítélet. Miután mejártam a "hadak útját" az R4-essel, a keresés valahogy így fog menni(ha egyáltalán rászánom magam a vásárlásra), hogy egyterű, 1100-1200 cm3, 10 éves, benzines, jó állapotú, mindegy milyen típus. A futott km az mindegy, amit az óra mutat az nem jelent semmit... sajnos.

teddybear01 2014.03.07. 09:37:15

@A Tengerész: Ami a választandó kocsitípust illeti, én valószínűleg egy Twingót választanék.
Kategóriáján belül eléggé jó a fogyasztása, kevés típushibája van. A külső méretei eléggé kicsik, könnyű parkolni vele. Ráadásul fordulékony, és a kis külső méretei dacára kényelmesen tág a belseje. 2 felnőtt kényelmesen elfér benne, de 4 sem nyomorog. Ha a hátsó ülést előrehajtják, akkor meg egy nagy autóhoz mérhető csomagtartóhoz jutsz.
A belső tere sokkal nagyobb, mint a Fiestáé.
süti beállítások módosítása