Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2012.01.29. 22:33 :: A Tengerész

  Úgy tűnik a hét végén legalább egy fél nap most már rendszeresen favágás a program. Most a lakatosok pakoltak ki egy csomó fát, raklapot, deszkákat, polcokat, ládákat. Amúgy a dolog az én tűzifahozadékomtól eltekintve szomorú. Amikor Lajosmizsén voltunk…

15 komment

Szombat.

2012.01.28. 23:46 :: A Tengerész

 Alakul a szkegek végébe való kerekek tartója. Unalmas, hogy mindig emlegetem, de egy kínszenvedés ezzel a begipszelt kézzel. Nem véletlen, hogy halogattam a vasmunkát, sejtettem, hogy ez lesz. Állandóan mindent szorítóval kell lefogatni amikor a jobb kezemben tartott sikítóval…

6 komment

Péntek.

2012.01.27. 20:51 :: A Tengerész

Lassan már csak a szemizmaimmal, vagy a térdemmel fogok tudni dolgozni. Merthogy valami miatt  a jobb hüvelykujjammal se igazán tudok erőt kifejteni, mert fájdalmas amikor valamit keményebben szorítok. Egyelőre erőltetem, az szokott használni a fájdalmak ellen. Ma a hasára…

5 komment

Csütörtök.

2012.01.26. 20:48 :: A Tengerész

 No. Fent van a kormányrúd a helyén. A kis jollékon a kormányrúd fix szokott lenni, de én azt szeretem, ha fel lehet emelni forduláskor, mert a fejem felett szeretem átemelni a rudat legalábbis gyengeszeles  menetben, amikor csak átgördülök a fenekemen leebe az új slágon.…

3 komment

Kedd.

2012.01.24. 23:09 :: A Tengerész

 A kormány a helyén van (csapataink harcban állnak). A kormányrúd a szorítók alatt ragasztódik össze két félből.Más. Ezt ma kaptam. http://gcaptain.com/gcaptains-john-konrad-narrates-the-final-maneuvers-of-the-costa-concordia-video/?37941 Sajnos a beszélt amerikai(angol)…

10 komment

Hétfő.

2012.01.23. 18:11 :: A Tengerész

Kéjmámor a tüzelés a kikormozott kéménnyel. Semmi befüstölés, semmi kínlódás, csak egy  begyújtás és már lobognak a lángok. Ma minden szempontból pluszos a nap. Először is szikrázó napsütésre keltem, hideg se lehetett éjszaka, mert mindössze 17,5 fokra hűlt le a…

11 komment

süti beállítások módosítása