Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.02.27. 10:03 :: A Tengerész

Reggel amikor felkeltem és kimentem a deckre minden vastagon zúzmarás volt. Mínuszok odakint bőséggel, a vízhőmérséklet a hajófenéken plusz fél fok fok. Amikor felfedeztem, hogy a Raymarine Bidata mélység/sebességmérőn van vízhőfok kijelzés is, már bántam, hogy a Novotel régi…

4 komment

Szombat.

2011.02.26. 19:22 :: A Tengerész

 Na Jégtörő Mátyás úgy tűnik nem okoz csalódást. Már tegnap este elolvadt az amúgyse vastag hártyajég a hajó körül, reggel meg sziporkázó napsütés, szélcsend és felmelegedés köszöntött ránk. Ki is használtam az alkalmat és felhasogattam pár tuskót, pótlandó a…

1 komment

Péntek.

2011.02.25. 10:22 :: A Tengerész

 Hát szégyenszemre körbefagytunk. Megmondom őszintén nem erre számítottam. Szóval törheti Mátyás a jeget, van belőle!Felteszek egy kérdést a computerszakosaknak, miért van az, hogy a hotmail-com levelezőm nem hajlandó levelet továbbítani t-mail.hu-ra, se fogadni onnan? Kiír…

12 komment

Csütörtök.

2011.02.24. 12:16 :: A Tengerész

 Brrr! Monnyon le a Medve!! Minusz három fok volt reggel odakint a ponyva alatt, amiböl olyan 2-3-at le kell vonni. Idebent is 9 fok volt reggelre, vagy egy óráig tartott amire a kályha feltornázta 22-re. (Ez az a hőmérséklet mely alatt "J" nem hajlandó kibújni az…

15 komment

Szerda.

2011.02.23. 11:29 :: A Tengerész

 Hallgattam a heti hajós adást a Kossuth Rádió, "A Hely" című műsorában. Az arácsi Bruckner műhelyről szólt a műsor, ahol a fantasztikus fa hajókar építik újjá. Csodálatos a munka amit végeznek, minden elismerést megérdemelnek, mint egy kihalt szakma utolsó…

5 komment

Kedd.

2011.02.22. 10:57 :: A Tengerész

Elképesztő a statisztikám. Megvallom őszintén, hogy amikor tekintettel a téli sanyarú körülményekre minimumra csökkent a hajón a munkavégzés, azt gondoltam, hogy leállok a bloggal, igazából csak kínomban kezdtem el a történeteket. És most mi van? Ezek a mai adatok:…

13 komment

Hétfő.

2011.02.21. 09:28 :: A Tengerész

 Cseh Tamás után...Micsoda idő...Micsoda ócska idő! Kinézek reggel az ablakon, esik a hó. Már a medvének se lehet hinni. (Ugye másodikán meglátta az árnyékát és kint maradt.) Megreggeliztem, "J" még alszik, neki van igaza, azt hiszem visszaengedem az asztalt (A…

9 komment

süti beállítások módosítása