Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.02.13. 11:00 :: A Tengerész

Mostantól offline írok wordben és  feltöltöm amikor  összeállt valami a nap során.  9:14 Néha azért nem árt TV-t nézni. Tegnap reggelizés közben ahogy tegnap írtam, bekapcsoltam a TV-t és megtudtam, hogy a világ eddig ismert legzseniálisabb…

6 komment

Szombat

2011.02.12. 20:37 :: A Tengerész

 Ma reggelizés közben bekapcsoltam a TV-t. A DELTA ment, egyik nagy kedvencem, olyan csodás technikai újdonságokkal (szuperfolyékony  anyag előállítása valahány terrakelvin hőfokon), hogy csak a szám tátottam. Ebben a világszínvonalú alapkutatásban magyar csapat is…

1 komment

Péntek.

2011.02.11. 09:59 :: A Tengerész

Idő....mint tegnap. Hajnalban ugyan még látszott  a felkelő nap vörös korongja, de hideg van, odakint mindent hófehér zúzmara borít, a nap meg elbújt.  Szóval egyelőre firkálok, aztán ha kicsit kijavul, kivonulok, mert ez a rádió dolog azért nagyon piszkálja a…

22 komment

Csütörtök.

2011.02.10. 09:42 :: A Tengerész

 Kinézek reggel, pfújj...köd, dér a korláton és a gunwalen, minden setét és vígasztalan, hol van már a tegnapi verőfény, amikor a felkelő nap bearanyozta tucatnyi éles és elmosódófélben lévő  repülőgép kondenzcsík, mint aranyló csodavirág sziporkázott a keleti…

2 komment

Szerda.

2011.02.09. 20:55 :: A Tengerész

 Kicsit lehűlt az idő, de sütött a nap reggeltől estig. Ki is használtam az időt, ha délelőtt nem vonultunk volna ki, be is fejeztem volna a VHF rádió kültéri egységének tartóját, de kellettek csavarok, ehhez boltba kellett menni, ha már menni kell akkor álljunk meg…

7 komment

Kedd.

2011.02.08. 18:43 :: A Tengerész

Na ma már csaknem rendes munkanap volt. Reggel kicsit olvasgattam felkelés és reggeli után, de amikor a kinti hőmérő elérte a 4 fokot és a nap már hétágról sütött kivonultam a deckre. Múltkorjában már levágtam és kifúrtam a két 30X30-as vastagfalú zártszelvény darabot, most…

5 komment

Hétfő.

2011.02.07. 19:13 :: A Tengerész

 Beleragadtam a hajóvízretételekbe, amikor a régi dolgokat kerestem. Itt van pl ez: http://www.youtube.com/watch?v=VPGBEI5orIg&NR=1 Eszembe jutott az M/S Kőrös vízretétele, melyen magam is ott voltam Gdanskban '77-ben. Az szép volt és baki nélkül ment. Derég…

7 komment

süti beállítások módosítása