Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.11.20. 19:02 :: A Tengerész

 Hát...nem kötött meg a gyanta reggelre se. Pedig egész éjjel langyosította a hősugárzó. Abból indultam ki, hogy legvalószínűbb, hogy nem kevertem eléggé össze a gyantát az edzővel, így ezen a néhány tenyérnyi helyen ezért maradt ragacsos a laminálás. Ezért első…

2 komment

Szombat.

2011.11.19. 17:27 :: A Tengerész

 A tegnap este lelaminált hajófenék így néz ki. Nagyon csinos...lenne, ha nem lenne benne egy olyan negyed négyzetméteres darab ahol ragacsos maradt a gyanta! Pedig egész éjjel benne volt a hősugárzó és a többi részen rendesen kikeményedett. Most vagy elkevertem, azaz nem…

5 komment

Péntek.

2011.11.18. 20:22 :: A Tengerész

 Szereztem egy komolyabb villanykályhát a sátorba, így mindjárt elviselhetőbb lesz a hőmérséklet.  Kivágtam a bulkheadbe a nyílásokat és felragasztottam arra is az erősítéseket. Aztán lelamináltam a héj fenekét és az első palánksort belülről 200-as üvegszövettel,…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2011.11.17. 21:01 :: A Tengerész

 Rajt vannak az erősítések az evezőpadokon, fent vannak azok a lécek a héj belsején, amikre felülnek a padok, a padokon a vastagításokat körbecsiszoltam méretre (dejó, hogy vettem a porálarcot!), kivágtam a svertnyílást a fenéken. Ebben nem követtem a mester utasításait, ő…

3 komment

Szerda. (azt hiszem)

2011.11.16. 21:18 :: A Tengerész

 Reggel jó hideg volt, idáig nem fordult elő, hogy majd félcentis dér legyen a decken amikor kimegyek. A csónak kikötőkötelét nem beledobtam, hanem végigfektettem a csónakban, mert vizesen bottá fagyott, gond volt lekötni a farbikáról, mert ráfagytak a nyolcasok. Na arról meg…

Szólj hozzá!

Hétfő. Helyett Kedd...de ez már másnap jutott az eszembe. De kit érdekel?!

2011.11.15. 21:16 :: A Tengerész

Kéjmámor a munka a "hüttében". Meleg van, szól a rádió, kedvemre bütykölhetek, külvilág kizárva. Nem zavar már, hogy ezek az átkok állandóan nyitogatták mellettem a nagy kaput, hogy ki-be mászkáljanak, targoncázzanak, ráengedve a hideget a ragasztásomra.Ma kiszabtam…

10 komment

Hétfő.

2011.11.14. 21:41 :: A Tengerész

 Befejeztük a csónaképítő műhely besátrazását. Az eredmény fantasztikus. Gyakorlatilag a két halogén reflektor amivel világítok odabent, befűti a munkahelyet 20 fokra munkasíkon, miközben előtte nyolc fok volt ugyanott.Délelőtt két régi technikumi osztálytársam volt…

6 komment

süti beállítások módosítása