Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2011.10.23. 21:49 :: A Tengerész

 Egész nap esett az eső. Idebent matattunk, "J" süteményt sütött én palánk illesztéseket szerkesztgettem, olvasgattam, meg a neten szörföltem. Viszont megint van patkány a hajón. Valahol elől van a gázpalackos láda mögötti kupiban. Kirágta a műanyag fedelét a…

7 komment

Szombat.

2011.10.22. 22:18 :: A Tengerész

Ma délelőtt jött a keresztkomám " A" és megvizsgálta a hajón a villanyszerelést, neki van olyan jogosítványa, hogy adhat papírt a szigetelési ellenállásról, ezzel meglesz a második papír ami a hatóságnak kell a hajólevél kiadásához. Délután jött abraxas a…

5 komment

Péntek.

2011.10.21. 19:25 :: A Tengerész

Tegnap eldugult a klotyó kifolyó. Ez onnan szokott kiderülni, hogy szép suttyomban megtelik a fekáliatank és ha a visszacsapószelep kicsit rosszul zár valami beszorult "anyagmaradéktól" akkor elkezd visszafolyni a WC csészébe. Ilyenkor első lépcsőben a deckről a…

1 komment

Csütörtök.

2011.10.20. 15:16 :: A Tengerész

   Hát...azt hiszem nagy mázlim van, hogy tegnap rászántam magam, hogy ne halogassuk a horgonyok áthelyezését. "J" is javasolta, hogy ne várjunk vele, úgy hogy kihagytam az ebéd utáni alvást és sötétedésre meg is volt minden. Éjjel megjött az "idő".…

Szólj hozzá!

Szerda.

2011.10.19. 20:20 :: A Tengerész

 Nem tetszett a hajó ahol állt. Tegnap óta legalább két métert ment közelebb a parthoz, ahogy a horgonyok beszántottak az iszapba és fene tudja vége e a dolognak. Most ugyan volt másfél méter víz alatta hátul, de ha télen leengedik 80 centimétert ahogy tavaly is, akkor fölül,…

13 komment

Kedd.

2011.10.18. 22:50 :: A Tengerész

Úgy tűnt, hogy remek napnak nézünk elébe. Kissé hűvös volt a reggel, de semmi szél és szikrázó napsütés. "J"  az APEH-hez indult ügyintézni (csoda történt, ő kap vissza pénzt, de hiszem ha majd megjön) én meg békésen szerkesztgettem a dinghit, amikor nem sokkal 12 után egy…

9 komment

Hétfő.

2011.10.17. 18:54 :: A Tengerész

 Tegnap csak limányoltam. Semmi komoly meló, csak a jövendőbeli bocimat rajzolgattam. Megpróbáltam kiszerkeszteni a kiterített palánk szabásmintát, de beletört a bicskám. Görbe felületek síkba terítése nem körzővel vonalzóval megoldható feladat....vagy én felejtettem sokat…

15 komment

süti beállítások módosítása