Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2011.09.18. 20:21 :: A Tengerész

   Reggel alakítgattam az első spulnit. Így néz ki ebben a pillanatban. De nemsokára "vasárnapiasabb" foglalatosságba kezdtem. Alágyújtottam a bográcsnak a parton és a nagy sikerre való tekintettel felújítottuk a "marhalábszárpörkölt…

14 komment

Szombat.

2011.09.17. 19:52 :: A Tengerész

 No túl vagyok a csigákon, mármint az első tízen. Azt hiszem nem mondtam még miért is foglalkoztam most ezzel és nem mással. Gondot jelent a gumicsónak vízretétele, kiszedése. A hajóra felrakni komplikált és hely sincs igazán neki, a pontonra emelgetni, onnan vízrerakni még…

Szólj hozzá!

Péntek.

2011.09.16. 20:18 :: A Tengerész

Mustot iszogatok, "J" mamája csinálta saját termésű szőlőből. "KF" meg három napja finom almalét hozott, ugyancsak saját termést, Isten tartsa meg mindnyájuk jó szokását! Csak délután tudtam a csigákkal foglalkozni, délelőtt "muszájdolog" volt,…

3 komment

Csütörtök.

2011.09.15. 21:00 :: A Tengerész

 El kellett robogózzak néhány dolgot beszerezni. Többek közt egyfajta csiszolótárcsát csak az Új Köztemetőnél kaptam, mert a sírkövesek akik arrafelé tenyésznek ilyet használnak és máshol nem árulják. A pokoli rázós macskaköves úton nem esett le ugyan a feldrótozott…

8 komment

Szerda.

2011.09.14. 21:00 :: A Tengerész

 Délelőtt vendég jött, ahogy tegnap délután is, szóval gyakran az van, hogy ahelyett hogy melóznék csak dumálunk és eszegetünk, meg hol sört, hol meg vörösbort iszogatunk, szóval remekül érezzük magunkat. De azért hat csiga farésze készen van, másik négy a szorítókban…

3 komment

Kedd.

2011.09.13. 19:47 :: A Tengerész

 Nyolc további csigának készítettem el a fa részét, négy ragasztása köt a szorítókban, a másik négy vár, hogy a szorítók felszabaduljanak. Holnap (ha nem jön közbe más, mint ahogy szokott) megcsinálom a fém részeket, lekerekítem a fákat és összerakom a csigákat, így…

Szólj hozzá!

Hétfő.

2011.09.12. 22:06 :: A Tengerész

 Hát...jobbra számítottam. Elrobogóztam a délelőttöt, körbejártam a neten felkutatott VW bontókat, de sehol nem volt a Derbyhez való kilincs.  Az az igazság, hogy ha rászánnám magam (meg egy jó napi munkát) valahogy szét tudnám szedni és a törött spiáter kengyelt ami…

3 komment

süti beállítások módosítása