Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2010.12.12. 10:37 :: A Tengerész

Brr. A havazás esőre váltott. Ki se dugom az orrom a deckre. Kajánk van, tüzelőnk van, kicsit még antennázok, a hátsó kabinban összerakom a koaxát az ottani rádiónak, aztán visszajövök ide  a jó meleg szalonba és a kályha mellett könyvet lektorálok, mert a Gyulának azt…

6 komment

Szombat.

2010.12.11. 08:56 :: A Tengerész

Reggelre csak 10 fok volt idebent, kint meg olyan minusz kevés lehetett, mert a kölső hőmérőm, aminek az érzékelője a felépítmény tetején van a ponyva alatt, tehát egy kis meleget kap idebentről 0,5 fokot mutatott. Számítottam rá, hogy így lesz, mert tegnap koradélután tüzeltem…

9 komment

Péntek.

2010.12.10. 19:35 :: A Tengerész

Azt hittem elállt a szél. Legalábbis délutánra teljesen megalmult az idő. Rá is húzogattam a tegnapi viharos időben meglazult köteleimre. (tényleg mennyire képesek a kötelek vajh nyúlogatni, lazulgatni?) Mi van most? A tegnapinál sokkal keményebb a szél, akkorákat rángat,…

2 komment

Csütörtök.

2010.12.09. 09:24 :: A Tengerész

Reggelizés közben az ablakon kitekintve egyszercsak megindultak a parti fák és felnyögtek, csikorogtak a kikötőkötelek. Szóval tekeregni kezdett Amapola, megjött az a viharos erjű szél, amit a meteorológusok megjósoltak. Kimentem, meghúzogattam a ponyvát tartó gurtnikat,…

9 komment

Szerda.

2010.12.08. 18:08 :: A Tengerész

Reggel visszamentem az antennás boltba és vettem még koax toldókat meg elágazót, mert vérszemet kaptam a választéktól és a két autórádió magnót is, meg a TV-t is rendesen akarom megszerelni. Délelőtt kedves vendégünk volt, régi kolléganőm keresett meg bennünket, nagyon…

9 komment

Kedd.

2010.12.07. 21:19 :: A Tengerész

Felszereltem a VHF rádió botantennáját, kihasználva a remek időt. A koaxokra ráforrasztottam a végeket, bekötöttem minden drótot, a rádiót már tavasszal a helyére csavaroztam a térképasztal alá. A kézibeszélő kábelének vége is régen kint van már a kormányállásban,…

2 komment

Hétfő.

2010.12.06. 21:31 :: A Tengerész

Azt mondta egy expert blogolvasóm, hogy ne forrasszam a koaxot, mert baj lesz a hullámellenállással, így ma tanácsára elmentem a Frangepán u. 18-ba ahol van egy spéci bolt, vettem profi végeket az 50 ohmos antennakoaxhoz, itt végre volt minden. Azért fontos, hogy jó legyen a kötés,…

11 komment

süti beállítások módosítása