Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2010.03.21. 15:28 :: A Tengerész

Ma már reggel hétkor a hajón voltam. Úgy indult a nap, hogy kifogyott a negyedik, utolsó fenéktankból is az édesvíz, így azzal kezdtem, hogy betöltöttem úgy 900 litert, ennyi folyt be egy óra alatt, miközben a műhelyben dolgoztam. Amúgy a víztöltésre egyébként is csak a…

22 komment

Szombat.

2010.03.20. 19:49 :: A Tengerész

Lassan kialakult a jobboldali szegélyléc. Lemartam a felső éleket kerekre, már csak a finomcsiszolás van hátra. Aztán persze a pácolás,(mahagónivörös lesz ez is, mint a korlátok és a cockpit körben) a lenolaj, meg a a lakkozás. Holnap folytatom a baloldalival, amit…

Szólj hozzá!

Péntek.

2010.03.19. 19:45 :: A Tengerész

 Ma kicipeltük a Vizás cimborákkal a baloldali szegélylécet és azt is pontos méretre igazítottam. Ehhez dekopír fűrészt és fúrógépbe fogott, direkt erre a célra gyártott, tehát nyeles, "gömbölyű reszelőt" használtam. A munkát félbehagytam amíg a…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2010.03.18. 07:04 :: A Tengerész

Mégiscsak jött még két  olvasói jelentkezés,  és megvan az ötödik nőolvasó a 135 férfi mellé. Ennyire "férfias" dolog ez a hajóépítés?Most reggel van, megyek Veresegyházára a Szabó Tibi volt technikumi osztálytársamhoz, aki felújítja az Amapola…

Szólj hozzá!

Kedd.

2010.03.16. 19:16 :: A Tengerész

Reggel még hólatyakot lapátoltam a deckről érkezéskor, de már sütött a nap és pár óra múlva a leghatározottabban tavaszillat volt. Már tegnap is kitartóan fújta a nótáját  a cinege valamelyik fán, ami azért csakcsak a tavasz jele. Persze ismét dágvány van a hajó…

1 komment

Hétfő.

2010.03.15. 20:06 :: A Tengerész

Ma is, mint már annyi éve munkával ünnepeltem. Nem jó nekem semmi. Ahogy szoktam volt mondani, még a sz@r is keserű. Pár napja még azért nyafogtam, hogy felszáríthatná már a sarat a szél, ma meg olyan szél fújt, hogy hiába sütött a nap hétágról (mondjuk mindössze 4 fok…

1 komment

süti beállítások módosítása