Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2009.03.29. 19:43 :: A Tengerész

Második napja vacakolok az olajkályha adagolójával. Van a kukázott készletemben két régebbi tipusú és egy újabb fajta. Ez utóbbit akartam beüzemelni, de egy kulcs alkatrész, gondolom a korábbi uszályos barbár használattól teljesen demulálódott, így használhatatlan. A…

Szólj hozzá!

Péntek.

2009.03.27. 20:12 :: A Tengerész

Jó döntés volt. Annyit szidom a profikat, most az egyszer jót is mondok. Nagy marhaság lett volna kínkódnom a kályhacsövekkel. Gyakorlatilag alig több idő alatt, mint amennyi ideig ez a naplóbejegyzés tart megcsinálta a fiú a csöveimet. Kicsit korábban érkeztem, mint a megbeszélt…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2009.03.26. 19:12 :: A Tengerész

A helyes megoldás nem mindíg az amit az ember zsigerből elsőre akar. Bennem erős a késztetés, hogy mindíg mindent egyedül megoldjak, de rájöttem, hogy ez a ponthegesztősdi egy kályhacső kedvéért marhaság. OK, ha ment volna egyből, rendben van, de most azzal kínlódni, hogy lesz…

Szólj hozzá!

Szerda.

2009.03.25. 16:21 :: A Tengerész

Reggel az esővíz be volt fagyva a hajó mellett a mosótrálcában. A szél meg olyan erős volt, hogy annyi ruhát kellett felvennem, hogy már alig tudtam mozogni benne. Meg két kötött sísapkát egymásra. Szóval tömény borzalom. Mondjuk legalább az eső csodálatosképpen nem…

Szólj hozzá!

Kedd.

2009.03.24. 23:05 :: A Tengerész

Csak a rend kedvéért...esik. És hideg van. Amikor a legtöbb volt, akkor volt 5 fok. Helyére raktam a kályha bővítményt és csináltam vékony rozsdamentes lemezből egy gallért, meg egy vastagabb csavaros bilincset, amivel a fatüzelésű kályha füstcső csonkját összehuzattam az…

Szólj hozzá!

Hétfő.

2009.03.23. 19:44 :: A Tengerész

Nem tudok egy dícsérő szót se mondani az időre. Mostmár úgy tünik állandósul ez a pocsékság. Szombaton eső és viharos szél, vasárnap "csak" viharos szél (de olyan, hogy a hegesztő pajzsot majd kicsavarta a kezemből) tette keservessé a munkámat. Ma délelőtt a…

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása