Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap

2008.02.24. 19:53 :: A Tengerész

A hálóban  a tükrön lévő testablak belső keretét és a rácsukható "páncél" fedőt csináltam.

Szólj hozzá!

Szombat

2008.02.23. 20:33 :: A Tengerész

             Azt írja a Veperdi András, hogy szépen haladok, csak lassan. Hát itt van ez a pár léc a régi anyagból kiszabva. A megmunkálásuk kétszer fél napja tartott. A pipalécet "U" profilra kiegészíteni,…

Szólj hozzá!

Péntek

2008.02.22. 19:30 :: A Tengerész

Reggel olyan fáradtan indultam, hogy legszivesebben levetkőztem volna és visszabújtam volna az ágyba.  Vagy tavaszi fáradtság, vagy ami a valószinűbb, már hetek óta nem tartottam pihenőnapot. De hajtott a halhatatlan lelkem és vitézül kiszabtam a maradék ajtó takaróléceket,…

Szólj hozzá!

Csütörtök

2008.02.21. 19:51 :: A Tengerész

Néha nam árt kissé rendet csinálni, meg foglalkozni a szerszámokkal. Már tegnap este nekiálltam kiganézni a cockpitot, mert a rengeteg fahulladék ami felgyűlt már kezdett útba lenni, meg azt se tudtam tőle mim van. Tévedés ne essék, naponta jó párszor felseprek "ahol a papok…

Szólj hozzá!

Szerda

2008.02.20. 20:06 :: A Tengerész

A technika fejlődésének mindíg  vannak vesztesei. Jelen esetben én. Tavaly vettem furnérgyártási késmaradékot, aki olvassa a naplót tán emlékszik mennyire bizonytalan voltam akkor, vajh a vizes anyag szépre szárad e majd a hajó alatt, vagy össze-vissza görbül. Nos jó…

Szólj hozzá!

Kedd

2008.02.19. 18:12 :: A Tengerész

Megharagudtam a klozetajtóra. Felakasztottam a helyére, mindjárt rengeteg hely lett a szalonban. Majd ha kint a decken lehet dolgozni folyamatosan, akkor rakom rá a további két réteg lakkot a szalonban, előtte 400-as körüli papírral vízbecsiszolva.  Felszereltem a szekrényajtókra…

Szólj hozzá!

Hétfő

2008.02.18. 19:32 :: A Tengerész

Bajba vagyok ezzel a gonosz ajtóval. Túl nehéz, meg nagy ahhoz, hogy ki-be szaladgáljak vele, tehát csak a szalonban tudom lakkozni. De ahogy ma rákentem a következő réteget, megállt az élet, mert a legkisebb por is beleragad, márpedig az örökös csiszolás, marás fűrészelés…

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása