Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • emeritus: ..ne csüggedj "bratyó"! A nejem állandóan azzal ment az agyamra,hogy én rosszul hallok,holott a me... (2017.04.28. 15:50) Péntek.
  • MaKata: Köszi Vili, Nektek is -hasonlóképpen- szép Húsvétot!! P.s. Ez megint egy gyönyörű felvétel !! Üdv.... (2017.04.16. 12:55) Péntek.
  • A Tengerész: @emeritus: Remek, gyere, várlak. (2017.04.12. 13:26) Szombat.
  • A Tengerész: @ILLIIR: Mondjuk ez annyival jobb, hogy ezen van nézőke is. (2017.04.09. 08:46) Csütörtök.
  • abraxas: @A Tengerész: Azt nem hinném ;-) (2017.04.03. 20:08) Szombat.

Linkblog

Hétfő.

2008.10.20. 19:41 :: A Tengerész

Kiruccantunk kicsit Balatonra. Volt némi munka. Kilapátoltam a komposztálóból a gilisztás fekete földdé vált tavalyi faleveleket, füvet, krumplihéjat stb. és megtöltöttem idei frissen hullott felevelekkel. Ahogy nőnek a  fácskáim, úgy eszkalálódik ez a munka. Emlékszem valamikor amikor a házat elkezdtem építeni, a tréler amin a gerendákat odavittem legázolt két csenevész térdig érő juharcsemetét, úgy kellett kipiszkálni  őket a havas sárból. Az egyiket azóta kivágtam, mert nyomták egymást, a másik betakarja a telek negyedét. Átolvastam alaposan szóról szóra mégegyszer a Bisset  könyv első kötetét és ismét találtam benne vagy két tucat hibát. Mielőtt nyomdába megy, mégegyszer átolvasom, úgy, hogy minden mondatnál megállok és az angolt is hozzáolvasom. Nem tudom lehet e tökéletes egy szöveg, de nagyon igyekszem. Szombaton meglátogattunk egy új barátot, akit  akárcsak több más szeretereméltó hajósembert ennek a naplónak köszönhetek. Ő a Nagy Imre, akinek a Moha nevű hajóját a Schopper Tibor kezdte még építeni, aki aztán beleszeretett egy Multi héjba, abból építette meg a Faun II. nevű hajóját, amivel elment világgá. Nos a Moha a Verne testvérhajója, ami az Amapola mintájául szolgált. Néhány kép róla.                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Imre amúgy igazi profi, ő vezeti a Zánka nevű vizibuszt, ami valamikor "Szabadság" néven Kádár repihajója volt. Mondjuk a nevét én nem változtattam volna meg.  Valaki úgy gondolta, hogy ez a szó valami kommunista métely, nos túlmotivált volt az illető. Ez a névváltoztatás a rendszerváltás(ok) velejárója, lásd még  "aa múltat végképp eltöröölni" szakaszt az Internacionáléból,  kevés kivétellel egy marhaság, a "SZABADSÁG" az egyik legszebb szó a világon, sokan haltak meg úgy, hogy ez volt az utolsó szavuk, mielőtt kirugták alóluk a zsámolyt, vagy tüzet vezényeltek a kivégzőosztagnak. Ma már kevés van belőle, nem vadászhatunk a királyi erdőkben és a túloldalra is csak akkor mehetünk át, ha zöld a lámpa. Ha valaki belegondol, meglehetősen nagy a szabadságdeficitünk, így a legdemokratikusabb időkben is.    Amúgy a hajó "repisége" az "aszkéta", "spártai" jelzőkkel illethető, a mai, mondjuk miniszteri, vagy pláne köztársasági elnöki környezet eszetlen pénzszóró, a valaha volt Festetich-eket megszégyenítő pompájához képest. Csak azért nem mondom, hogy Kádár forog a sírjában, mert ugye a fejét már ellopták onnan. Ezt én mondom, akit  '56-ban csak apám szigora tartott visza attól, hogy elmenjek benzines palackokat dobálni a szovjet tankokra, de az igazság (a másik veretes szó a "szabadság" mellett) az igazság, nem függhet politikai és egyéb hovatartozásoktól.                                                   

 Imrétől remek ajándékokat kaptam, egy kb 10 kilós fischerman horgonyt,  meg egy gallionfgurt és a Feri nevű kollegájától egy remek antik spannert. Elgondolkoztam, hogy jó két éve valakinek adtam egy soling spinakkert és igért érte egy 15 kilós négykapás horgonyt, azóta is hozza. Az orrdísznek különösen örülök, szürkeöntvény, tehát időtálló lesz és pont a megfelelő méret Amapolára.

  Aztán szokás szerint sütkéreztünk a Balatonparton, legalábbis én sütkéreztem, J vizimadarakat etetett.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma hazafelé jövet benéztünk Lovasberénybe a Temesi Tamáshoz, akit ugyancsak ennek a blognak köszönhetek, ő volt tengerésztiszt, akinek a "14" című rendhagyó tengerészkönyvét  dedikáltattam vele. Azért rendhagyó, mert  "háromlépcsős", azt hogy miért írta a kék oldalakon található, az, hogy hogyan, a fehéreken kiemelve és az ami a tengeren történt vele a fehéreken kiemelés nélkül.

Azért nem írom, hogy "élvezetes", vagy "olvasmányos" a könyv, mert bár hűen mutatja be a tengerészéletet a valaha volt Mahart tengerjárókon, de az a dráma  ami a könyv indítéka volt kizárja ezeket az amúgy az alaptörténetre jellemző jelzőket.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr44723566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

borazslo · http://www.eleklaszlo.hu 2017.02.10. 23:15:40

Tudsz valami infót/képet még a Moháról? Egykor régen a zánkai kikötőben nézegettem. Miatta szerettem bele a vitorlázásba. Azóta laktam már egy hónapot egy 120 lábas 100 éves schooneren. De akkor is Mohával és a Balatonnal kezdődött minden.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.02.11. 09:38:23

@borazslo: Nem tudok, azóta se jártam arrafelé. Viszont ez hogy volt a schoonerral? Nagyon szeretnék egyszer elmenni egy tengeri útra egy ilyen klasszikus tall shippel.
Írd meg légyszíves a vilmosbartyikkukachotmailpontcom-ra!